به گزارش ایرنا، دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه در نشست خبری افزود: بر این اساس برای رفع نگرانی ها در باره آلودگی ها و ابتلا به سرطان ها باید یک سرمایه گذاری جدی انجام گیرد، هر چند تحقیقات متناقضی در این خصوص وجود دارد، اما قابلیت تعمیم و گسترش به عموم مردم را ندارد.
وی اظهار داشت: بطور قطع هر گونه آلودگی در سلامت مردم تاثیر گذار است و این استان به لحاظ شیوع سرطان به جز سرطان معده به نسبت نرم کشوری در وضعیت پایین تری قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: در صورت ظهور و بروز این آلودگی ها در استان باید وضعیت بسیار ناخوشایندی در ارتباط با شیوع بیماری سرطان نشان میداد در حالی که استان در کشور وضعیت مناسبی قرار دارد.
وی اضافه کرد: بنابر این این واحد دانشگاهی در کنار مردم قرار دارد و نقش فعال تر مشارکت اجتماعی را بیش از گذشته برای کاهش آلاینده ها بکار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: برای شفاف سازی این موضوع مجموع مدیریت استان به ویژه مجامع خیرین سلامت در تحقق این موضوع نقش آفرین هستند.
این مسئول ادامه داد: این واحد دانشگاهی در صورت فراهم شدن بودجه های لازم این امادگی را دارد نتایج تحقیقات میدانی و گسترده خود در ارتباط با آلودگی های زیست محیطی استان در اختیار مسئولان استانی قرار دهد.
قزلباش افزود: موضوع آلودگی ها و کارهای تخقیقاتی در این حوزه ، فراتر از دانشگاه علوم پزشکی است و مجموع دستگاههای متولی امر باید ورود پیداد کرده و نسبت به مسائل مطرح شده پاسخگو باشند.

** تداوم طرح تحول سلامت به بازنگری جدی نیاز دارد
وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت به بازنگری جدی نیاز دارد که با حداقل هزینه ها و مدیریت بهتر منابع می تواند به مسیر خود ادامه دهد.
این مسئول ادامه داد: اینکه گفته می شود مشکل اصلی این طرح بر مبنای پزشک محوری بوده، مورد قبول نیست و حتی پس از گذشت اجرای این طرح، موضوع استقرار پزشکان مقیم در بیمارستانها مورد بازنگری واقع شد.
قزلباش افزود: یکی از بسته های مهم این طرح کاهش پرداخت فرانشیز از جیب مردم بود که این روند همچنان ادامه دارد، اما افزایش تعرفه ها مطرح نیست.
وی بیان کرد: هدف حوزه سلامت این است که خدمت ارزان تری به مردم ارائه و پرداختی ها کاهش یابد که این مهم در راستای برقراری توزیع عادلانه خدمات انجام می گیرد.
به گفته این مسئول، هدف از اجرای این طرح حفاظت مالی از بیماران و این اصل انکار ناپذیر و فراموش ناشدنی در کشور است که دولت و دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند نسبت به پرداختی های بیماران در سیستم سلامت بی تفاوت باشد.
قزلباش همچنین در ارتباط با پرداختی کارانه پزشکان نیز گفت: این موضوع به دلیل عدم پرداختی مطالبات از سوی سازمان های بیمه گر است و از طرفی نمی توان خدمات ارائه شده را متوقف کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس مبالغ خدمات ارائه شده از سوی سازمان های بیمه گر پس از یکسال دریافت می شود و تداوم این مساله مشکلاتی را به دنبال دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: اولین مشکل در این زمینه نقدینگی بیمارستانها است چرا که در تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز معضلاتی بوجود می آید و در واقع خدمات رسانی با کیفیت، دچار چالش و مشکلات اساسی می شود.
وی یادآور شد: تاخیر در پرداخت وصول مطالبات به نوبه خود مشکلاتی را بوجود می آورد و این واحد دانشگاهی تلاش دارد با مدیریت بهتر این مساله را پیگیری کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.