به گزارش ایرنا صمد علیپور روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) غنی سازی اوقات فراغت سالمندان زنجانی است، افزود: در همین راستا از ابتدای هر سال برنامه‌هایی در این زمینه برنامه‌ریزی و در فصول مختلف سال اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه از سال گذشته دوره های آموزشی نقاشی و سفالگری برای سالمندان زنجانی در این مرکز برگزار شده است، ادامه داد: برگزاری این دور‌ه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.
مدیرعامل مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی منسجم و توجه همه جانبه به سالمندان با توجه به افزایش جمعیت سالمندی کشور طی سال‌های آینده ضروری است، تصریح کرد: این امر نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسئول است.
علیپور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول باید وظایف خود نسبت به سالمندان را احصا کنند، ابراز کرد: جمعیت سالمند استان در سال 1365 کمتر از پنج درصد بود که امروز این میزان به 10 درصد رسیده و در واقع می‌توان گفت که تعداد سالمندان در مدت 30 سال به 2 برابر افزایش یافته است.
مدیرعامل مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان بابیان اینکه برنامه‌های این موسسه و سرمایه‌گذاری‌های آینده در حوزه سالمندان از محل منابع خیران و نیکوکاران، سالمندان برخوردار و متقاضی خدمات سالمندی و کمک‌های دولتی تامین می‌شود، گفت: خدمات پزشکی، توانبخشی، مشاوره‌ای، مراقبتی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و آموزشی، در هفت باغ مهربانی به سالمندان ارائه می شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون حدود 70 پیرمرد در مرکز نگهداری از سالمندان زنجان(هفت باغ مهربانی) به زندگی خود ادامه می دهند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.