به گزارش ایرنا، سجاد خدایی روز شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با استاندار زنجان افزود: روند و رویکرد امور نشان می دهد که شوراهای اسلامی شهر، روستا و فرادست در عمل به یک شورای تشریفاتی تبدیل شده اند.
این مسئول به ظرفیت شوراهای اسلامی در بهبود اداره امور و رفع مسائل و مشکلات اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت با وجود داشتن امکانات، نمی تواند در همه عرصه ها حضور کافی داشته باشد بنابراین برای جبران این کمبودها لازم است نهاد شورا نیز در کنار دولت قرار گیرد.
وی به مصوبه شوراها پیرامون ارزش افزوده و شفاف سازی در توزیع آن و اختصاص درصدی از جرایم رانندگی به شهرداری ها اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه نقش شوراها و مصوبات آنها چندان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.
خدایی اظهار داشت: شورای اسلامی استان به عنوان یک شورای فرادستی، ملجا و پناهگاه بسیاری از شهروندان و اعضای شوراها است ولی با این وجود هنوز محل و مکان مناسبی برای استقرار این نهاد در استان وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: با وجود تاکید در چند اصل قانون اساسی بر نقش و جایگاه شوراها؛ در عمل شاهد بی مهری و کم توجهی به این نهاد مدنی هستیم.
وی ادامه داد: البته این وضعیت فقط متوجه مدیران و مسئولان نیست و در برخی موارد خود شوراها نیز باعث شدند تا نگاه مسئولان به آنها مطلوب نباشد.
به گزارش ایرنا، در این دیدار نمایندگان شوراهای شهرستان های هشتگانه زنجان در شورای اسلامی استان، به ارائه نظر و مشکلات مناطق مختلف پرداختند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.