رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر زنجان در خصوص طرح سبزه میدان گفت: این طرح قدمتی 40 ساله دارد و این در حالی است که تملک زمین های این طرح نیز از 20 سال گذشته آغاز شده بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی شهرداری زنجان، حمیدرضاحمیدی، امروز بااعلام این خبر ، گفت: این پروژه در طرح‌های مختلف تفضیلی شهر زنجان نیز مورد توجه قرار گرفته بود که پس از کش و قوس‌های فراوان مدیریت قبلی شهری و شورای چهارم اسلامی شهر زنجان بر اجرای این پروژه کمر همت بست.

وی اضافه کرد: مشکلی که در اجرای این پروژه وجود داشت اینکه بیشتر شبیه مرکز تجاری بود و در واقع با طرح تفضیلی هیچگونه انطباقی نداشت.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: اجرای این پروژه در آن مقطع زمانی موافقان و مخالفان زیادی داشت اما در عمل با مشکلات و موانع متعددی مواجه بود.

حمیدی افزود: بسیاری بر این معتقد بودند که این پروژه مهم باید بر گرفته از الگوی نقش جهان شهر اصفهان باشد که دیدگاه و تصور اشتباهی است چرا که هر شهر هویت خاص خود را دارد و نمی توان یک طرح دیگر را در شهری دیگر عملیاتی کرد.

وی اظهار داشت: در زمان شورای چهارم شهر زنجان ،به عنوان کارشناس نظی انتقادی نسبت به اجرای این پروژه با نقشه ها و طرح های پیشنهاد شده داشتم و انجام این مهم هزینه ها و آثار نامطلوبی را بر جای می گذاشت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بر این اساس این پروژه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر زنجان به همراه بهره گیری از نظرات کارشناسان حوزه معماری و شهر سازی و راه شهر سازی مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی یادآوری کرد: برای بررسی بیشتر این پروژه و تغییر طرح پروژه 25 جلسه نظر کارشناسی و ارائه راهبردهای عملی برگزار شد و برای پیشبرد بهتر کارها کمیته ای فنی هفت نفره شامل اعضای هیات علمی عضو شورای شهر و شهرداری تشکیل شد.

حمیدی افزود: این کمیته وظیفه دارد هر گونه مشاوره ، راهبردها ، سیاست ها و حتی نحوه جزء به جزء این پروژه را با حضور کارشناسان و کارشناسان امر بررسی و پس از تایید ، تصمیم نهایی را اتخاذ می کند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: اجرای این پروژه به مشاورقبلی سپرده شده و حتی بر این موضوع تاکید داشت که طرح قبلی مناسب نبود و اجرای آن اقتصاد شهری را با چالش جدی مواجه می کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طرح فعلی قابلیت اجرایی داشته و با طرح تفضیلی انطباق دارد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در پروژه سبزه میدان یک میدان شهری با کارکرد فرهنگی، تجاری و گردشگری و تاحدودی بخش تجاری احداث خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: برای اجرای این طرح بهترین و با کیفیت ترین مصالح در نظر گرفته شده که با اتمام آن برندی بی نظیر برای شهر زنجان خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه علاوه بر حفظ هویت شهری ، انسجام ، اتحاد و همدلی شهروندان را نیز به دنبال دارد ودر واقع کارکردهای مختلفی نیزدر نظر گرفته شده و به تدریج نمایان می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: پروژه سبزه میدان درراستای تکمیل طرح پیاده راه در نظر گرفته شده و بر گرفته از معماری ایرانی اسلامی انسان محور بوده و با تکیمل آن فضای مفرح و دلپذیر را برای شهروندان گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: طرح سبزه میدان بهمن امسال آغاز می شود و مدت زمان اجرای این پروژه در کمتر از 30 ماه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح یکصد میلیارد تومان پیش بینی که برای جلوگیری از توقف کار محل تامین بودجه نیز با ضریب اطمینان بیشتری لحاظ شده است.

حمیدی افزود: طبق برنامه ریزی ها فاز اول پروژه سبزه میدان در ضلع جنوبی این منطقه آغاز و به تدریج منطقه شمالی را نیز در برخواهد گرفت و در این میان موزه ذوالفقاری شهر نیز به عنوان نماد تاریخی جایگاه خود را همچنان حفظ خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: شورای پنجم تلاش دارد این پروژه با اتمام بکار این دوره برگ زرین دیگری از خدمات و هویت شهری را برای شهروندان زنجانی به یادگار بگذارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.