به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در زنجان افزود: این شوراها از قوانین پیشرو و مترقی در آموزش و پرورش به شمار می روند و به درستی در این دستگاه ایفای نقش می کنند.
وی آموزش و پرورش را زیربنای علم و فرهنگ در جامعه بیان کرد و ادامه داد: باید قانون شورا در سیاست گذاری شفاف باشد تا کمک کند که این مقوله ها در تربیت نیروی انسانی موثر باشد.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت 14 شورای آموزش و پرورش با 176 عضو در استان زنجان ظرفیت قابل توجهی است که عملکرد قابل قبولی نیز در این زمینه دارد.
مهاجرانی ارتقای عملکرد و نقش شورای آموزش و پرورش را از موضوعات کلیدی دانست و بااشاره به نحوه مشارکت والدین در این شوراها افزود: نمی توانیم برای مردمی برنامه ریزی کنیم که خود آنها در آن نقشی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: مردم به فرزندان خود تعصب دارند و از این رو همراه کردن آنها با برنامه های آموزش و پرورش از اصول و سیاست های این شوراست.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به زیرساخت های فرهنگی، اقتصادی، علمی و مطالبات والدین باید در سیاست گذاری شوار لحاظ شود.
مهاجرانی با بیان اینکه انتظار از آموزش و پرورش به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی زیاد است، تاکید کرد: حل همه مشکلات در این حوزه به تنهایی از عهده این دستگاه خارج است که باید سایر اعضا از جمله والدین، مسئولان و فرمانداران در کنار آن باشند.
وی با بیان اینکه فضای کنونی نسبت به 15 سال گذشته متفاوت تر و پیچیده تر است، افزود: در زمان حاضر باید به دنبال تکنولوژی باشیم چرا که فرزندان در این زمینه پیشرو هستند.
رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: در سیاستگذاری شورای آموزش و پرورش باید به الزامات و ابزارهای اجرا، طراحی ساز و کار و مشارکت گرفتن از ذی نفعان توجه و بر این مراحل نیز نظارت جدی انجام شود.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت های 6 گانه آن یکی از قدیمی ترین سندهای نوشته شده است که در کنار آن سندهای دیگری نیز داریم که توجه به آن و مشارکت والدین و استفاده از دیگر ظرفیت ها برای اجرا ضروری است.

** آموزش و پرورش نیاز جدی به مشارکت دارد
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: شورای آموزش و پرورش فعالترین مجموعه در کنار همه فعالیت های این اداره کل است.
نعمت الله محمدی افزود: 25 سال از تشکیل شوارهای آموزش و پرورش سپری می شود که در برنامه های و فعالیت های حوزه تعلیم و تربیت نقش قابل توجهی ایفا کرده است.
وی تاکید کرد: فرهنگ مشارکت باید در بین والدین و مسئولان نهادینه شود و این دستگاه تعلیم و تربیت را از آن خود بدانند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه گفت: تعلیم و تربیت بالنده نیازمند کمک و همراهی مردم و مسئولان در دستگاه های اجرایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این مهم تاکید شده و نقش شوراها نیز پررنگ است.
محمدی ادامه داد: باید آموزش و پرورش در دهه فجر امسال محور و اساس برنامه های شاخص باشد و این جشن ملی در کنار سوگواری فاطمه زهرا(س) به شایستگی محقق شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از روسای آموزش و پرورش منطقه طارم، خدابنده و افشار به دلیل عملکرد های مثبت در این زمینه این شوراها تجلیل شد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.