شهرام میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 107نفر نیز در پایگاه های امداد جاده ای و مساجد استان از سوی این جمعیت اسکان یافتند.
وی اظهار داشت: این حوادث در محورهای ماهنشان - ایجرود، محور خدابنده –ابهر ، آزادراه زنجان - قزوین و طارم به وقوع پیوست و در این میان نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به 142دستگاه خودروی در راه مانده نیز امداد رسانی کردند.
این مسئول، تعداد تیم های عملیاتی اعزامی برای خدمات رسانی به در راه ماندگان را 10تیم عنوان کرد و گفت: در این ماموریت ها 10دستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار نیز به کارگیری شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر همچنین 27 دی جاری به یک دستگاه خودروی حامل زن باردار روستایی که در برف و کولاک گرفتار شده بود امداد رسانی کردند و تیم سیار منطقه کینه ورس با یک دستگاه آمبولانس کمک دار در میان برف و کولاک شدید در کیلومتر 25 مسیر ابهر- قیدار این زن باردار را به بیمارستان منتقل کرد.
میرزایی ادامه داد: با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش احتمال بارش برف و کولاک در اکثر نقاط استان، شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: در صورت سفر ضروری افراد باید مواد غذایی به خصوص مواد غذایی خشک همراه داشته باشند و خودروی خود را از نظر فنی مورد بررسی قرار دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اجرای طرح زمستانه این جمعیت همزمان با سراسر کشور نیز گفت: هم اکنون در این استان 15 پایگاه عملیاتی هلال احمر با 300 نجاتگر و امدادگر، 18 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه خودروی نجات، 14 دستگاه خودروی کمک دار امدادی، سه دستگاه خودروی چند منظوره آرگو، یک فروند بالگرد امداد در طرح زمستانی جاده های استان زنجان حضور دارند.
وی اضافه کرد: طرح ملی امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر با هدف افزایش آمادگی نیروها برای ارائه خدمات مطلوب و سریع و پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب دیدگان ناشی از تصادفات جاده ای است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آمادگی و آگاهی عمومی در زمینه برخورد با حوادث و سوانح احتمالی با اطلاع رسانی مناسب و موثر و تلاش برای بهره برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی بالقوه و بالفعل مراکز استان ها از دیگر اهداف ترسیم شده این طرح است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.