به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در این جلسه گفت: طبق قانون شهرداری ملزم است تا پایان دی ماه هر سال بودجه پیشنهادی خود را به شورای اسلامی شهر زنجان ارسال کند که خوشبختانه طی سال گذشته و امسال این مهم قبل از اتمام این مهلت یاد شده انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها مقرر شد که بودجه شهرداری زنجان طی چهار سال به نرم متوسط شهرهای کشور برسد که این مهم در دومین سال عمر شورای شهر و شهرداری تقریبا به این نقطه نزدیک شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس بودجه شهرداری زنجان طی سال گذشته از 210 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافت که رقم سال آینده نیز از 300 به 400 میلیارد تومان رسیده، یعنی در 2 سال بودجه این نهاد غیردولتی 2 برابر شده است.
معصومی ادامه داد: نرم متغیر شده با مبلغ 900 هزار تا یک میلیون تومان به ازای هر نفر در شهرداری ها اعلام شده که این رقم در سال گذشته 500 هزار تومان بود که در بودجه امسال به 690 تومان افزایش یافت.
به گفته معصومی، این مبلغ در بودجه سال آینده 911 هزار تومان برای هر شهروند در نظر گرفته شده و به تعبیر دیگر نسبت سرانه هر فرد زنجانی افزایش نشان می دهد.
این مسئول با اشاره به تفاوت های بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال های گذشته نیز گفت: اولین تفاوت بودجه شهرداری زنجان در سال آینده این است که این نهاد غیردولتی برای بودجه ریزی بهتر از نظرات مردمی در سایت شهرداری استفاده می کرد که این مهم تغییر یافته است.
وی بیان کرد: شهرداری برای بودجه ریزی به سراغ شهروندان رفته و بر این اساس باعقد قرداد با دانشگاه زنجان شهر زنجان 104 محله تقسیم بندی و حدود یکهزار و 200 پرسشنامه تهیه شده که در هر محله ای 10 عدد به مردم به شکل تستی و پرسشنامه ای توزیع و اطلاعات لازم اخذ شده است.
معصومی افزود: بر این اساس بودجه شهرداری در شرایط و مناطق بحرانی تر مورد توجه قرار گرفته و در این میان دومین تفاوت اصلی بودجه سال آینده تلفیق عملکردی است.
وی بیان کر: بر این مبنا بودجه امسال برای سازمان ها و شهرداری های تابعه 306 میلیارد تومان بصورت واقعی لحاظ شده بود و از طرفی این سازمانها چون در امدی نداشتند، در اصل 50 میلیارد تومان بودجه سازمان ها را شامل میشد و بخشی دیگر با توافقنامه بین سازمان ها وشهرداری ها به وقوع می پیوست.
شهردار زنجان گفت: بودجه شهرداری شامل شهرداری مرکز، سه منطقه و 10 سازمان را شامل می شود و در مقایسه با بودجه امسال متفاوت بود و حتی رقم های تکراری در بودجه های جداگانه لحاظ نشده است.
وی اظهار داشت: با احتساب این موضوع بودجه 277 میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده به 406 میلیارد افزایش یافته که 46.5 درصد افزایش نشان می دهد.
معصومی افزود: در بودجه امسال هزینه های جاری 53.6 و عمرانی 46.4 دهم درصد بود که این رقم در بودجه سال آینده به ترتیب 51 و 49 درصد رسیده که می توان گفت که بار عمرانی و جاری برابر شده است.
معصومی افزود از بودجه 400 میلیارد تومانی ، 194 میلیارد تومان معادل 48 درصد به شهرداری مرکز، 42 درصد در سه منطقه 1 2 و سه و 10 درصد دیگر به سازمان های 10 گان که در مجموع 406 میلیارد تومان شامل می شود.
معصومی افزود: البته سهم بودجه مناطق یک، 2 و سه شهرداری هم به ترتیب 14.5، 9.5 و 13 درصد تقسیم بندی شده و علاه بر آن در بودجه پیشنهادی سال آینده 11 پروژه شاخص در نظر گرفته شده که از مجموع 50 درصد بودجه عمرانی 50 درصد ان پروژه های شاخص لحاظ شده است.
وی خاطر نشان کرد: معتقدیم باید در طرح های عمرانی بجای پرداختن به پروژه های ریز شهری، طرح های شاخص مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول ادامه داد: به پیشنهاد سازمان بازرسی 20 میلیارد تومان نیز به عنوان بدهی پیمانکاران عمرانی برای اولین بار یک ردیف جداگانه ای در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در تدوین بودجه سال آینده یک پیوست سرمایه گذاری به تعداد 22 طرح تعریف شده که در مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح های سرمایه گذاری، جاری و عمرانی یکهزار و 254 میلیارد تومان است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.