به گزارش ایرنا، دکتر احمد حاجبی روز دوشنبه در نشست خبری پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان افزود: متاسفانه حوزه سلامت روان در دنیا به ویژه کشورمان مغفول واقع شده و در مقایسه با سلامت جسمی چندان بهایی داده نشده است.
این مسئول ادامه داد: با پیمایش انجام گرفته بر گروه های هدف، مبتلایان به اختلالات روانی نشان می داد که 67 درصد آنان، معادل دو سوم برای دریافت خدمات مورد نیاز به پزشک یا متخصص مربوطه مراجعه نکرده بودند.
وی اظهار داشت: بر این اساس لیستی با آیتم های مختلف در اختیار بیماران گذاشته و از انان خواسته شد، که علت عدم مراجعه را اعلام کنند که حدود 67 درصد معادل دو سوم تصور می کردند وضعیت بیماری شان خود به خود بهبود می یابد.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پژوهش ها نشان می دهد نبود سواد سلامت روان، انگ و برچسب زنی موجب شده اختلالات روانی به موقع تشخیص و تحت درمان قرار نگیرد.
وی اضافه کرد: مشکلاتی از قبیل پذیرش بیماری توسط فرد مبتلا، تداوم درمان ها اهمیت زیادی دارد و در این میان وجود سواد سلامت روان به بهبود ارتقای این موضوع در جامعه منتهی می شود.
حاجبی افزود: اختلالات روانی به جنس و تحصیلات بستگی ندارد بلکه در همه عموم جامعه نمود دارد و برای ارتقای سلامت روان برنامه های از قبیل آموزش های لازم در مدارس، دانشگاهها، نظام مراقبتی بهداشتی اولیه وخود مراقبتی مورد گرفته است.
وی استفاد از هنر را بهترین وسیله برای ارتقای سلامت روان عنوان کرد و گفت: برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان رویکرد و فضایی مثبت را برای انتقال مفاهیم و توجه همگانی به این مقوله مهم را بیش از گذشته فراهم می کند.
مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عکس های زیادی در این دوره از جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که هر کدام پیام های متعددی را به دنبال دارد و این رویداد مهم بطور یقین در ارتقای سلامت روان بسیار موثر است.
وی خاطر نشان کرد: همه در برابر سلامت روان جامعه مسئول هستند و باید آگاهی خود نسبت به شناخت و درمان آن را افزایش دهند.
به گزارش ایرنا، با توجه به برنامه ریزی ها، داوری آثار ارسالی به پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان دی امسال و مراسم اختتامیه، رونمایی از کتاب آثار برگزیده و تجلیل از برگزیدگان برتر اردیبهشت سال آینده انجام می شود.
این جشنواره با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنرعکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
این جشنواره در مجموع 8500 یورو جوایز نقدی دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.