محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به انتشار کلیپی از کله چند الاغ مبنی بر کشتار این حیوانات در فضای مجازی در شهر ابهر، اکیپ های ویژه ای اقدام به بازرسی و نظارت در مناطق مختلف کردند که خوشبختانه موردی از لاشه و گوشت این حیوان تاکنون پیدا نشده است.
وی تاکید کرد: نظارت، بازرسی و نمونه برداری از گوشت های موجود در مراکز نگهداری، عرضه و رستوران و کبابی های استان زنجان انجام شده که همه سالم و بهداشتی بودند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: موضوع ذبح الاغ در شهر ابهر همچنان در دست بررسی قرار دارد و اکیپ ها در این باره 24 ساعته فعال هستند.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: هر یک از کشتارگاه های استان زنجان دارای یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی است که به مراحل قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار دام های سبک و سنگین نظارت دارند.
وی اظهار داشت: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی حتما به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.

** کله الاغ ها بهداشتی دفع انجام شد
شهردار ابهر گفت: بر اساس ملاحظات زیست محیطی و دستور مقام های مسئول کله کلاغ ها به صورت بهداشتی دفن شد.
محمدرضا ذوالقدری ها اظهار داشت: کله این الاغ ها ابتدای جاده نیکویه در حوزه شهرستان ابهر پیدا شده بود.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.