علی وقفچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ضرورت اصلاح روند تدوین بودجه در کشور تاکید کرد و افزود: متاسفانه روند تدوین بودجه در کشور از سال های گذشته به نحوی است که به جای ارائه راهکارهایی برای تولید و افزایش درآمد، در پی تقسیم ثروت است.
وی ادامه داد: مجلس تلاش می کند تا در بررسی لایحه بودجه 98، موضوع های اساسی همچون سوخت، معیشت عموم مردم، اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی و کارکنان با حقوق های پایین به صورت برجسته و دقیق مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به ضرورت هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: این موضوع بهترین کمک برای دولت جهت پیشبرد و اجرای طرح های مختلف عمرانی و تولیدی است.
وقفچی اظهار داشت: یارانه سوخت وسایط نقلیه غیر عمومی و حتی یارانه واردات محصولات کشاورزی باید حذف شود چرا که وجود یارانه در این حوزه ها اغلب باعث رانت و عدم توزیع درست منابع است.
وی به لزوم تعریف منابع درآمدی مطمئن برای پرداخت یارانه ها اشاره کرد و افزود: شفافیت در اختصاص اعتبارات نیز باید با دقت و حساسیت بیشتری پی گیری شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به مسائل و نارسایی ها در روند خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: برخی از واگذاری ها که در قالب اصل 44 انجام پذیرفت متاسفانه در مواردی منجر به انحصار بیشتر نیز شد.
وقفچی افزود: واگذاری ها باید از طرق بورس و اوراق بهادار و به صورت شفاف انجام شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.