استاندار زنجان صبر را از بارزترین ویژگی‌های رفتاری پرستاران خواند و بر ضرورت حفظ کرامت جامعه پزشکی و پرستاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی  در مراسم گرامیداشت روز پرستار در سالن  اجتماعات بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین(ع) زنجان  با اشاره به اینکه صبر و حوصله از بارزترین ویژگی های رفتاری پرستاران است، گفت: جامعه پرستاری بایستی ضمن برخورداری از روحیه صبر و متانت در برخورد با بیماران، افراد قانعی هستند.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه پرستاران نباید اجازه دهند مشکلات این عرصه، کاستی و نقصانی در ارائه خدمات به بیماران و جامعه هدف ایجاد نماید، ادامه داد: جامعه پرستاری در برهه کنونی با مشکلات و دغدغه‌های زیادی مواجه است که یکی از مهم‌ترین این مشکلات، بحث کمبود پرستار است.

حقیقی با بیان اینکه متاسفانه هنوز واقعیت‌های حوزه پرستاری در جامعه به درستی تبیین نشده است که باید در این راستا فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد، افزود: همه آحاد جامعه به این امر مهم واقف‌اند که شغل پرستاری، از ارزشمندترین مشاغل جامعه به‌شمار می‌آید.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جامعه پرستاری و مشاغلی که در حوزه پزشکی است، از ارج و قرب خاصی در نزد خداوند نیز برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این گروه مشاغل در معرض آسیب های بسیاری قرار دارند، باید کرامت جامعه پزشکی و پرستاری در جامعه حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در سند امنیت غذایی استان، شش کمیته برای پیشبرد اهداف آن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بی‌شک، آمار حوزه سلامت حاکی از آن است که مشکل امروز ما در این حوزه، موضوع بیماری‌های غیرواگیردار است و با نگاهی به منشاء این بیماری‌ها، ضرورت رعایت در مصرف مواردی چون نمک، شکر و روغن بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته استاندار زنجان خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش سرانه تخت های بیمارستانی طی سال‌های گذشته بودیم و امیدواریم متناسب با افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در دولت، شاهد افزایش تعداد پرستاران نیز باشیم تا نیاز حوزه درمان برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.