به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نخستین جلسه راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده در زنجان افزود: در اندیشه اسلامی موضوع صیانت، حفظ کیان خانواده و پرهیز از بر هم خوردن این کانون مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.
وی یادآوری کرد: در حوزه پیشگیری با مشارکت اداره بهزیستی استان زنجان اقدامات مطلوبی انجام شده اما خروجی آن بوده که باید اشکال و ایرادهای کار را پیدا کنیم و این فعالیت ها خروجی مثبت و اثر گذار داشته باشد، چرا که بر اساس آمار ها موضوع طلاق در استان نسبت به گذشته نگران کننده است.
رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: به رغم افزایش جمعیت استان نسبت به سال های گذشته با کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق مواجه هستیم که نشان از موج بحرانی دارد که لزوم انجام کار با حساسیت بیشتر را می طلبد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: بررسی مضرات طلاق و بستر سایر جرایم در استان امری لازم و ضروری به شمار می رود که برای توجه و اهتمام به این موضوع هرچه قدر هم وقت گذاشته شود باز کم است چرا که غفلت در این زمینه مشکلات زیادی را گریبانگیر جامعه خواهد کرد.
وی راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده را که با تاکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفته حرکتی ارزشمند برشمرد و افزود: هر چند در راه اندازی این مرکز در استان تاخیر شده اما با این حال فعالیت این بنیاد و ارائه خدمات از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و در این راستا نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی با مشارکت همه دستگاه ها بویژه مجموعه استانداری هستیم .
رییس کل دادگستری استان زنجان از کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان در سه ماهه گذشته در استان خبر داد و گفت: با برنامه های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه امکان جلوگیری از بروز برخی مشکلات و ناهنجاری ها وجود دارد که همه باید تلاش کنیم تا قدم های مثبت و تاثیر گذار برای کاهش آمار طلاق و تقویت کانون های خانواده برداریم و دستگاه قضایی در این راستا با تمام توان و پشتیبانی از فعالیت ها پای کار است.
در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اصل موضوع در حل مشکلات و معضلات شناخت درد است، گروه های زیادی در این موضوع فعالیت می کنند که باید از تجارب و اندیشه این گروه ها استفاده کرد.
حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه افرادی در این بنیاد جذب شوند که بتوانند کمک فکری و همچنین وقت کافی برای این امر داشته باشند چرا که نقش این بنیاد در صیانت از نهاد خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثر گذار است و باید از ظرفیت های استان استفاده بهینه کرد.
رییس کل دادگستری استان پس از این جلسه با حضور در مرکز تصمیم اداره بهزیستی استان زنجان به صورت سرزده ضمن بازدید از این مجموعه در جریان فعالیت ها و اقدامات مرکز تصمیم قرار گرفتند و دستورات لازم برای رفع برخی موانع صادر کردند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.