به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز پرستار در بیمارستان امام حسین (ع) افزود: پرستاران، پزشکان و گروه های مختلف پزشکی شغل ارزشمندی دارند و این گروه ها در مواقع ضروری به کمک نیازمندان می شتابند.
وی بیان کرد: بنابراین به جایگاه پرستاری در جامعه کمتر کار شده و انگونه که باید و شاید واقعیت این شغل در جامعه نهادینه نشده و تحقق این مهم از طریق فرهنگ سازی و رسانه های گروهی امکانپذیر است.
این مسئول ادامه داد: پرستاری هم در امر بالینی و عمومی شغل مهمی محسوب می شود و در واقع بخشی از مدیریت بیمارستان بشمار می رود.
حقیقی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید از نظر افزایش سرانه تخت جهش های خوبی انجام گرفت و این در حالی است این استان جزء قطب ششم کشوری است که این مقوله مهم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان کرد: به تناسب اضافه شدن تخت های بیمارستانی در این استان پرستار جذب نشده و به عبارتی دیگر همخوانی در این بخش وجود ندارد.
استاندار زنجان گفت: هم اکنون این استان مشمول استانهایی است که با کمبود پرستار مواجه شده و و برای رفع این مهم باید باید تدابیر لازم نیز اتخاذ شود.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت باید به جایگاه و حتی پرداختی پرستاران بخوبی توجه می شد که اکنون گشایش های لازم برای رفع پرداختی انان امری مهم است.
حقیقی خاطر نشان کرد: در اجتماعی شدن سلامت نقش مهمی دارند و در ای میان اعضای شورا ها ،شهرداران و دهیاران متعددی تربیت شده که یکی از وظایف آنها درترویج این موضوع مهم است.
این مسئول، ادامه داد: حضرت زینب کبری(س) مظهر صبر، متانت و شبیه ترین فرد به پدر شان و سخنور بسیار ارزشمندی بودند که دودمان یزید و یزیدیان را در آن زمان با خاک یکسان کرد.
وی اظهار داشت: این بانوی بزرگوار را بخاطر صبر، متانت و رسوا کردن یزیدیان قهرمان کربلان عنوان کردند و بر این اساس پرستاران باید افتخار کنن که که حضرت زینب(س) الگوی آنان شده است.
این مسئول ادامه داد: شغل پرستاری با ویژگی های شخصیتی حضرت زینب تطابق دارد ،به دلیل آنکه فردی می تواند پرستار باشد که صبر، حوصله، متانت داشته باشند و در غیر اینصورت نمی تواند در شغل مقدس خود موفق باشند.
وی خاطر نشان کرد: همه پرستاران کشورمان افرادی قانع و صبور هستند که البته با وجود مشکلات مختلف، با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) خدمات ارزشمندی را به مراجعه کنندگان و گروههای هدف ارائه می کنند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از تعدادی پرستار تجلیل شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.