به گزارش ایرنا، هر سال فصل زمستان در پایین دست ارتفاعات منطقه ائل داغی واقع در مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ زنجان شاهد این تفریحات زمستانی حادثه آفرین بر روی آب یخ زده سد خاکی گاوازنگ هستیم که اغلب آنان نیز نوجوان، جوان و حتی کودک هستند.
برخی خانواده ها که برای تفریح در این منطقه حضور پیدا می کنند با خیالی آسوده و بدون هیچ دغدغه و نگرانی بر روی سطح آب منجمد شده سد گاوازنگ برف بازی و سرسره بازی می کنند و شاید باور ندارند که ممکن است بطور ناگهان یخ زیر پای آنان دهان باز کند و آنها را در چشم برهم زدنی به زیر بکشد.
یک شهروند زنجانی گفت: متاسفانه برخی والدین که اغلب نیز جوان هستند همراه با فرزندان خود بر روی آب یخ زده، مشغول پیاده روی و سرسره بازی می شوند غافل از این که ممکن است یخ زیر پایشان بشکند و آنها را ببلعد.
اکبر محمدی افزود: باید یقین بدانیم که پیاده روی، سرسره و برف بازی بر روی آب منجمد شده، بازی با مرگ است و اگر اتفاقی رخ دهد برای بازماندگان یک عمر پشیمانی و حسرت به دنبال خواهد داشت.
یک شهروند دیگر نیز گفت: بزرگان خانواده باید اعضای خانواده خود و حتی دیگران را از هرگونه تفریح زمستانی بر روی سطح آب یخ زده که بسیار خطرناک و حادثه ساز نیز است منع کنند.
وی افزود: اگر خدای ناکرده یخ زیرپای آنان بشکند در این صورت هیچ کمی از دست حاضران در محل برنخواهد آمد و حادثه دیده در مقابل چشم همگان در آب سرد و یخی غرق خواهد شد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: تفریح زمستانی بر سطح آب یخ زده، کار بسیار اشتباهی است و خطر شکسته شدن یخ و سقوط افراد به درون آب را به همراه دارد.
محمدعلی حمزه پور افزود: افراد باید آگاه باشند که دست زدن به چنین کاری، می تواند خطر سقوط و غرق شدگی در آب سد را در پی داشته باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد یا با خطرات پیاده روی، تیوپ سواری، سرسره و برف بازی بر روی آب یخ زده در سدها، آگاه نیستند یا اینکه آگاه هستند اما توجهی به خطرات ناشی از این کار ندارند.
حمزه پور تصریح کرد: برخی افراد کمی دورتر از سد گاوازنگ نیز در مسیرهای غیر استاندارد که فاقد ایمنی لازم است به تیوپ سواری که وسیله ای بسیار ناامن است می پردازند که باید از این کار خطرناک اجتناب کنند.
رئیس هیات اسکی استان زنجان نیز به خطرات ناشی از تیوپ سواری و همچنین تهدیدات تفریح بر سطح آب یخ زده اشاره کرد و گفت: تیوپ سواران هیچ کنترلی بر سرعت و مهار این وسیله حادثه آفرین ندارند و به دفعات شاهد حوادث تلخ و تاسف بار ناشی از این کار بودیم.
رضا اژدری افزود: در تیوپ سواری، احتمال آسیب دیدگی بسیار است و افراد نباید با سوار شدن بر تیوپ ها جان خود و دیگر افرد را با خطر مواجه کنند.
وی، تفریحات زمستانی بر روی سطح آب یخ زده را نیز عملی بسیار حادثه آفرین خواند و اظهار داشت: این نوع تفریح زمستانی می تواند جان افراد را در معرض تهدید و خطر جدی قرار دهد و باید از این کار خودداری شود.
روز جمعه /21 دی/ براثر حادثه ناشی از تیوپ سواری در منطقه پاپایی زنجان، یک نفر کشته و 22 نفر نیز مصدوم شدند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.