به گزارش ایرنا، این حادثه روز جمعه /21 دی/ در این منطقه کوهستانی و برفگیر اتفاق افتاد و بار دیگر نشان داد که این وسیله برای استفاده در بازی و تفریح های زمستانی، غیراستاندارد و غیرایمن نیست.
متاسفانه تیوپ سواری که چندسالی است به عنوان تفریح زمستانی در میان برخی افراد و خانواده ها جا افتاده است در برخی مناطق زنجان انجام می شود.
رئیس هیات اسکی استان زنجان، گفت: این حادثه در پیست اسکی پاپایی زنجان اتفاق نیفتاده است و این هیات به هیچ وجه اجازه تیوپ سواری در این پیست را نمی دهد.
رضا اژدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال 92 تیوپ سواری به دلیل وجود خطرات بالای آن با تصمیم هیات در پیست اسکی پاپایی زنجان ممنوع اعلام و به همین دلیل محوطه این پیست با فنس حصار کشی شد تا علاقه مندان به این تفریح خطرناک و حادثه آفرین نتوانند به محل اسکی ورود پیدا کنند.
وی اظهار داشت: تیوپ سواری عواقب تلخ فراوانی دارد و برخی افراد به رغم اطلاع از پیامدهای خطرناک آن ازجمله شکستگی دست و پا و احتمال آسیب های نخاعی، بازهم این تفریح حادثه آفرین را انجام می دهند.
اژدری افزود: هرسال تعدادی از تیوپ سواران در منطقه پاپایی زنجان، دچار حادثه می شوند اما برخی افراد هیچ توجهی به این سوانح نکرده و همچنان این تفریح زمستانی غیراصولی و خطرناک را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه به رغم توصیه ها و هشدارهای داده شده، متاسفانه بازهم برخی افراد اقدام به تیوپ سواری می کنند، اظهار کرد: وجود برف در ارتفاعات شهر زنجان باعث شده است تا علاقه مندان به تیوپ سواری در برخی نقاط ازجمله اطراف روستای امند، نزدیک مسیرهای ارتباطی گاوازنگ و پاپایی زنجان دست به این کار بسیار خطرناک بزنند.
رئیس هیات اسکی استان زنجان گفت: تیوپ سواران هیچگونه نقشی در کنترل سرعت و مهار این وسیله غیرایمن ندارند و به دفعات حوادث تلخ و تاسف باری رخ داده که حادثه اتفاق افتاده در روز 21 دی نمونه بارزی از آن است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: روز جمعه، بر اثر حوادث ناشی از تیوپ سواری در منطقه پاپایی زنجان یک نفر کشته و 22 نفر نیز از نواحی مختلف بدن مصدوم شدند.
دکتر اصغر جعفری روحی افزود: 13 نفر از مصدومان با هفت دستگاه آمبولانس متعلق به پایگاه های پاپایی، صبا، اسفناج، ایجرود، حلب و خیام، به بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان و یک نفر دیگر نیز به بیمارستان ایثار شهرستان ایجرود منتقل شدند و هشت نفر از مصدمان نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند و از اعزام به بیمارستان امتناع کردند.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب دیدگی مربوط به ناحیه سر و صورت بود، اظهار کرد: یکی از مصدومان نیز بر اثر شدت آسیب و ضربه وارده به سر دچار ایست قلبی و تنفسی شده و متاسفانه به علت شدت آسیب در دم جان سپرده بود.
جعفری روحی اظهار داشت: در بررسی اولیه این فرد حادثه دیده فاقد علائم حیاتی بود و پس از اقدامات اورژانسی پیش بیمارستانی و حین عملیات احیاء قلبی ریوی به بیمارستان منتقل و در نهایت فوت وی توسط پزشک تایید شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.