استاندار زنجان، بر پیگیری مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان و دلایل عدم انجام مصوبات گذشته تآکید کرد و عملیاتی شدن راهکارهای ارائه شده به دور از شعار زدگی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، فتح الله حقیقی، استاندار زنجان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان،  با اشاره به  انجام کارشناسی دقیق در موضوع چاه های غیر مجاز، بر ضرورت حفظ اقدامات انجام شده در این زمینه تأکید کرد.

استاندار زنجان از مسئولان خواست تا آمار مربوط به کم آبی و مصارف غیر مجاز را با مقایسه متوسط کشوری بیان کنند و از تجربیات استان های موفق بهره بگیرند.

وی همچنین بر اجرایی شدن و پیگیری مصوبات این شورا در جلسات آینده به جای تصویب قوانین و مصوبات جدید و متعدد تأکید کرد.

 به گفته یوسف رضاپور ریاست سازمان آب منطقه ای استان، میزان مصرف آب در استان زنجان  86/7 درصد نسبت به آب قابل برنامه ریزی است که رقم بسیار بالایی نسبت یه شهرهای دیگر است.

وی، با بیان سالانه 58 سانتی متر افت تراز آب‌های زیر زمینی در استان، اضافه برداشت از چاه های مجاز و همچنین حفر چاه‌های غیر مجاز را از دلایل آن دانست و گفت: در حال حاضر 14046 حلقه چاه ثبت شده داریم که 465 حلقه از این تعداد اضافه برداشت دارد. و 6637 حلقه چاه بدون پرونده نیز اقدام به تخلیه آب های زیر زمینی می‌کنند. که بنابر برنامه مقرر500 حلقه از این چاه ها باید در سال 97 مسدود شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.