به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا زراعتچی روز سه شنبه در مراسم روز پرستار استان زنجان افزود: یکی از راههای برون رفت از شرایط فعلی و کاستن از هزینه‌ها، راه پیشنهادی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد ( Home care) به معنای حمایت و مراقبت بهداشتی بیماران در خانه توسط افراد دارای مجوز در این زمینه است.
وی اظهار داشت: هوم کرها اشکالاتی دارد و متاسفانه تعرفه های این خدمات مورد حمایت سازمان های بیمه گری مورد قبول واقع نشده و حتی تعرفه خاصی نیز اعلام نکرده اند.
این مسئول ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده به ازای هر 57 هزار نفر جمعیت یک موسسه می‌توان ایجاد کرد که در این استان باید حدود 25 موسسه وجود داشته باشد تا بار درمان بیمارستان ها را کاهش دهند.
زراعتچی افزود: هم اکنون در استان زنجان بیش از 2 هزار و پانصد پرستار در رشته‌های پرستاری، اتاق عمل، بیهوشی، و تکنسین فوریت‌های پزشکی مشغول به فعالیت هستند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس در 2 دانشکده واقع در شهرستان های زنجان و ابهر نیز تربیت و آموزش دانشجویان رشته‌های پرستاری انجام می گیرد.
به گفته این مسئول، سالانه در ابهر ، 25 نفر در رشته فوریت های پزشکی و 80 نفر در رشته پرستاری تحصیل می کنند که پس از آموزش نزد اساتید و گروههای تخصصی در کنار جامغه پزشکی خدمت رسانی می کنند.
استاد برجسته دانشگاه تربیت مدرس نیز ادامه داد: نقش‌ها در جوامع به 2 بخش عمومی و اختصاصی معرفی می‌شوند و ایفای این نقش‌ها به توسعه حرفه و جامعه می‌شود که در این راستا ایفای نقش مطلوب و عمل صالح همچون پرستاری، همواره نیازمند تامل و شناخت عمیق است.
دکتر فضل الله احمدی خاطر نشان کرد: زیباترین نگاه نیز بشری رویکرد شناخت علم به شکل ترکیبی، سیستماتیک و حکیمانه است که این رویکرد معجزه‌آسا می‌تواند به توسعه و رستگاری حرفه و جوامع منتهی شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از 80 پرستار نمونه تقدیر شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.