به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان افزود: مشکل استفاده بیش از اندازه و حفر چاه های غیرمجاز تنها مختص این استان نیست و در زنجان اقدامات مطلوبی در باره مسدود کردن این چاه ها انجام شده است.
به گفته وی، درباره مصوبات چاه های غیرمجازی که وجود دارد بسیاری از آنها که قابل اجرا بوده به دلیل عدم بررسی کارشناسانه انجام نشده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید چاه هایی که دارای مجوز هستند نیز خروجی آنها کنترل شود، اظهار داشت: باید در خصوص نصب کنتورهای هوشمند به این چاه ها اقدام و دارای ارزش باشد و از طرفی نیز علت عدم نصب آن بر روی برخی چاهها نیز بررسی شود.
وی ادامه داد: باید در استان زنجان ابتدا چاه هایی مسدود شود که به واسطه قدرت و نفوذ شخصی بدون مجوز احداث شده سپس به سراغ سایر چاه ها برویم.
استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بخش کشاورزی با 68 درصد اشتغال از متوسط کشوری بالاتر است، اضافه کرد: این مهم متناسب با ارزش افزوده آن نیست که باید در این باره نیز برنامه ریزی کارشناسی انجام شود.
حقیقی بر تشکیل گروهی هشت نفر از کارشناسان و اساتید دانشگاه درباره علت عملی نشدن مصوبه های حفظ منابع آبی استان زنجان تاکید کرد و افزود: باید راهکاری های این مهم ارائه و طرحی درباره فرهنگ سازی بدهیم.
وی متذکر شد: برخی از الگوهای مصرف و فرهنگ آن را به مردم تبیین کنیم به حتم قبول و آنرا اجرایی می کنند و چون برخی برنامه ها صوری است، عملی نمی شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه انجام کار مطلق امکانپذیر نیست، گفت: در حوزه افت آبهای زیر زمینی در استان باید با متوسط کشوری مقایسه و برای این مهم نیز راهکار ارائه شود.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.