به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه سه شنبه در افتتاح چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان افزود: انتظار بر این است که دانشگاهها در حل مسائل و معضلات جامعه نقش آفرین باشند.
وی اظهار داشت: با گذشت زمان شمار دانشجویان دانشگاههای کشور روند افزایشی یافت اما گرایش به مدرک گرایی به مساله ای مهم تبدیل شد.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: جوان علاقمند پس از طی مدارک کارشناسی و ارشد برای یافتن شغل مورد نظر وارد بازار کار می شود، غافل از انکه هیچ نوع مهارتی را فرا نگرفته و انتظار دارد که بلافاصله در اداره ای استخدام و مشغول بکار شود.
وی اضافه کرد: نبود مهارت آموزی لازم و پشت میز نشینی موجب شده شمار کارمندان ایران 20 برابر استاندارد های جهانی باشد و در این میان نیز موانع بورکراسی بیش از گذشته نمود دارد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی زمانی تاسیس شد، که عمده هدف این بود که فارغ التحصیلان مهارت های مورد نیاز جامعه را فرا بگیرند اما تا رسیدن به آرمان های مطلوب فاصله وجود دارد.
وی اظهار داشت: بر این مبنا انتظارات بیشتری از دانشگاه جامع علمی و کاربردی و هنرستان های فنی و حرفه ای وجود داشت و طبق اعلام گزارش رئیس این واحد دانشگاهی و با وجود کارهای انجام گرفته نیز برای رسیدن به حد مطلوب اقدامات بیشتری باید انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: بر این اساس تحصیلات عالیه در کشورهای دیگر بر مبنای مساله محوری انجام می شود در حالی که انباشت مدارج بالا در کشورمان مشکلی را برطرف نمی کند.
وی اظهار داشت: فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی باید بخشی از مشکلات جامعه را در عرصه های مختلف اقتصادی، عمرانی ، صنعت، تولیدی برطرف کنند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: اگر در همین راستا دانشجویان 2 جهاد علمی و دیگری جهاد باز کردن گره ها و حل مشکلات جامعه را مورد توجه قرار دهند، اثر گذاری بهتری را به دنبال دارد.
امام جمعه زنجان ادامه داد:برترین، بهترین و شایسته ترین عامل برتری علم است و معتقدیم که جهان باید بوسیله علم باید مدیریت شود.
نماینیده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: دین اسلام ، دین مبارزه با جهل است و در این میان پنج آیه اول نازل شده سوره علق بر پیامبر اکرم(ص) خواندن، خلقت انسان، تعلیم ، قلم و مبارزه با جهل تاکید دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمین نمایشگاه اشتغالو توسعه کارآفرینی در بخش های مختلف معرفی کار آفرینان استان، معرفی رشته شغل ها،بازارچه کارآفرینی ، مشاغل خانگی و بومی، کلینیک اشتغال و کارآفرینی و نمایشگاه مشاغل از امروز/ 18 دی آغاز بکار کرد که تا 20 همین ماه ادامه دارد.
علاقمندان می توانند برا بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه از ساعت 15 تا 19 شب به دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان واقع در شهرک گلشهر کاظیمه مراجعه کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.