هاشم دینی روز دوشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا افزود: در قانون نیز مهلتی برای تمدید، پیش‌بینی نشده و مودیان در صورت عدم مراجعه مشمول جریمه خواهند شد.
وی با بیان اینکه مالیات بر 2 نوع است، اظهار داشت: نوع اول، مالیات بر ارزش افزوده که مشمول برخی اصناف مانند طلافروشان، آهن‌فروشان و مشاورین املاک بوده و مکلفند هر 3 ماه یک بار، اطلاعات معاملات ارزش افزوده خود را بصورت الکترونیکی ارائه کنند.
دینی خاطرنشان کرد: نوع دوم، مالیات بر درآمد سالانه است که مشمول تمام اصناف بوده و در تیرماه سال بعد، ارائه و پرداخت می‌شود.
وی افزود: مالیات مشمول بر درآمد کارکنان دولت نیز از حقوق آن‌ها کسر شده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.
مدیر روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با بیان این که تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی است، گفت: مودیان فقط جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ به سوالات خود به ادارات امور مالیاتی مراجعه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مالیات مربوط به مودیان شهرستان‌ها نیز در شهرستان مربوطه دریافت شده و نیاز به مراجعه به مرکز استان نیست.
دینی با بیان این که 2 واحد مالیاتی در شهرستان زنجان در نظر گرفته شده است، افزود: ساختمان شماره 2 در مجمتع ادارات زنجان برای اصناف واقع شمال غربی شهر زنجان پیش‌بینی شده است.
به گزارش ایرنا، 90 درصد درآمد استان از محل دریافت مالیات است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.