شهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده 97 نفر حادثه دیده در پایگاه های هلال احمر استان و مابقی نیز در مساجد و مکان های تعیین شده شهر اسکان یافتند.
وی اظهار داشت: هلال احمر استان ماموریت های یاد شده را با بکارگیری 29 دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه خودروی نجات و 2 دستگاه خودروری کمک دار انجام داده است.
این مسئول نیز پیش از این اعلام کرده بود که طی 9 ماه امسال هلال احمر این استان در قالب یک هزار و 282 تیم عملیاتی به پنج هزار و 330 نفر حادثه دیده امداد رسانی کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه اتفاق در برف و یخبندان، رانندگی نکردن در این وضعیت است و از ایمنی خودرود باید اطمینان حاصل کرد.
وی اضافه کرد: حرکت با سرعت پایین، رعایت فاصله حداقل سه برابر حالت عادی با خودرو جلویی، روشن نگه داشتن چراغ ها برای تخمین بهتر فاصله توسط سایر رانندگان با شما، استفاده از دنده سنگین بخصوص در سربالایی و سرازیری، استفاده از ترمز آرام و به صورت قطع و وصل (در صورت مجهز بودن به سیستم) فشردن آرام پدال نیز از نکات مهم دیگر در رانندگی در زمستان است.
میرزایی خاطر نشان کرد: این جمعیت در طی سال برای خدمات رسانی بهینه به گروه های هدف برنامه های متعددی را اجرا می کند و در این میان مشارکت آحاد مختلف مردم نقش بسزایی در تحقق برنامه های تعیین شده دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 10 پایگاه امداد و نجات ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان فعال هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.