علی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف از بامداد روز جاری در مناطق مختلف استان آغاز شده است و فعالیت این سامانه بارشی همچنان ادامه دارد.
به گفته وی، راه های مسدود شده، شامل 40 راه در شهرستان زنجان، 11 راه روستایی شهرستان سلطانیه و چهار جاده در شهرستان ماهنشان است.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: این تعداد راه های روستایی تا ساعت 13:30 امروز بسته شده است که با ادامه بارش برف امکان افزوده شدن به این تعداد راه های بسته وجود دارد.

** راهداران پس از نمک پاشی جاده های اصلی اقدام به بازگشایی راه های روستایی می کنند
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز گفت: از نخستین ساعات روز جاری نیروهای راهداری با کمک همه تجهیزات و ماشین آلات در حال نمک پاشی و برف روبی جاده های استان هستند.
جواد یوسفی خاطرنشان کرد: پس از پایان یافتن این عملیات راهداران برای بازگشایی راه های روستایی بسته شده اعزام می شوند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بارش برف، مه غلیظ و کولاک شدید در بیشتر جاده های استان جریان دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هم اکنون تردد در همه جاده های کوهستانی استان از جمله زنجان – دندی، زنجان – بیجار، زنجان – طارم، دندی – تخت سلیمان و زنجان – تهم – چورزق با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
یوسفی، از شهروندان خواست، از ترددهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی استان خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اضافه کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.