به گزارش ایرنا، حسن تلیکانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه خرمشهر زنجان افزود: در طرح همیار مهر، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حسابی تعریف شده نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران واریز می کنند.
به گفته وی، بانک نیز متعهد می شود مبالغ هدیه شده از سوی خیرین را به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه های اشتغال، تامین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم تخصیص دهد.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، با بیان اینکه این طرح برگرفته از وقف است که برای نخستین بار در بومهن اجرا شد، اضافه کرد: کارمزد وام ها در طرح همیاران مهر صفر تا 2 درصد است که تاکنون بیش از 60 میلیارد ریال پول جمع شده است.
تلیکانی اظهار داشت: سال 86 بر اساس مصوبه هیات وزیران در مجلس بانک تخصصی قرض الحسنه راه اندازی شد تا نیازهای خرد مردم را پاسخگو باشد که فعالیت اصلی آن از سال 90 آغاز شده است.
وی یادآوری کرد: این بانک قرض الحسنه مهر ایران که با سهامدارنی مثل، بانکهای سپه، ملی و تجارت که سرمایه خوبی در اختیار این بانک قرار داده اند، بیش از 15 هزار میلیارد ریال در این زمان سرمایه نقدی جذب کرد که در حال حاضر این رقم به 27 هزار میلیارد ریال رسیده است که یکی از بانک های سوده به شمار می رود.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: امروز منابع این بانک بیش از 145 هزار میلیارد ریال است که این رقم بزرگی محسوب می شود.
به گفته تلیکانی، شاخص مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران بر این است که را هر چه منابع را جمع می کنیم عین همان را تسهیلات پرداخت کرده ایم و نسبت شاخص به مصارف 100 است.
وی خاطرنشان کرد: مشتریان خرد در بازپرداخت تسهیلات بانکی خوب عمل می کنند و بدهی مشترکان این بانک نسبت به مطالبات ما زیر یک درصد است.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با احتساب بدهی کرمانشاه به دلیل زلزله زیر هفت دهم است و 99 و سه دهم درصد تسهیلاتی که پرداخت شده به موقع و مابقی نیز ضعیف برمی گردد که این نشان می دهد سرعت گردش نقدینگی در این بانک بسیار بالاست.
تلیکانی تاکید کرد: تاکنون برای بیش از 4 میلیون نفر وام به مبلغ 400 هزارمیلیارد ریال در سراسر کشور پرداخت کرده ایم.
وی اظهارداشت: فقط در سال گذشته بیش از 752 هزار نفر از بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات دریافت کرده اند که میانگین عدد آن 110 میلیون ریال است.
عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، با بیان اینکه در شبکه بانکی عملا 80 درصد تقاضا می تواند خرد باشد، افزود: بر اساس برنامه امسال برای یک میلیون نفر تسهیلات از این بانک پرداخت می کنیم که این رقم به بیش از این هم می رسد.
تلیکانی ادامه داد: در تلاش هستیم از نظر بسترهای الکترونیکی به بهترین روش برسیم تا وام های پرداختی بدون کاغذ باشد که در حال حاضر در سه استان کشور این روش به صورت پایلوت انجام می شود.
وی تاکید کرد: کل منابع قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور 2 هزار و 600 هزار میلیارد ریال است، تسهیلاتی که پرداخت شده600 هزار میلیارد ریال است و سهم بانک قرض الحسنه مهر ایران ازاین منابع پنج درصد و تسهیلات پرداختی نیز 23 درصد است با این میزان پول در اختیار است.
به گزارش ایرنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران 532 شعبه در سراسر ایران دارد که بیش از 6 میلیون مشتری دارد که 80 درصد آن اشخاص حقیقی و خرد هستند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.