مدیرکل راهداری استان زنجان، گفت: با توجه به آمار موجود، در آذرماه سال جاری تعداد تردد در آزادراه­‌ها و محورهای ترانزیت استان زنجان ۷۱ درصد است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری اظهار داشت: این سهم شامل مسیر رفت و برگشت آزاد راه زنجان- قزوین، آزاد راه زنجان- تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه است که جمعا 7 میلیون و 580 هزار و 662 تردد است.

مدیرکل راهداری استان زنجان ادامه داد: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 74 دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان، در آذر ماه سال جاری بیش از 10 میلیون تردد وسیله نقلیه در 37 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (74 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

این مسئول بیان داشت: در این مدت تعداد ترددها در جاده­های کشور حدود 527 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 17 ام کشور را داراست.

وی گفت: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان ( از ورودی های استان) با بیش از 470 هزار تردد و کمترین تردد در محورتکاب- دندی با 14.971 جابجایی صورت گرفته است.

علی اکبری افزود:23 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین با بیش از 2 میلیون وسیله نقلیه اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 15 درصد بوده و استان زنجان در رتبه 7 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ­ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به اینکه میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 210 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است،خاطرنشان کرد: میانگین کشوری این نرخ در این مدت 341 وسیله نقلیه است.

علی اکبری ادامه داد: استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 21 را در کشور داراست و بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان - قزوین با 664 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب - دندی با 21  تردد در ساعت صورت گرفته است.

به گفته علی اکبری در مجموع محورهای مواصلاتی استان در آذر ­ماه گذشته روز پنج شنبه اول آذر بیشترین ترافیک روزانه در جاده­‌های استان با حدود 450 هزار وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در 30 آذر امسال با حدود 248 هزار جابجایی در جاده­ های استان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.