به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، نقی صالحی افزود: 'پرستش کرمی زرندی' 9 ساله از مرکز علوم و نجوم و 'سارا امینی' 10 ساله از مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون پرورش فکری زنجان که در کلاس های چرتکه مراکز کانون حضور مستمر داشته اند، عنوان قهرمانی هجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه مالزی را کسب کردند.
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری موسسه کودکان هوشمند از 2 سال گذشته آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه را در مراکز فرهنگی و هنری کانون مدارس شروع کرده است که شمار زیادی کودک و نوجوان زنجانی در این کارگاه ها شرکت می کنند.
به گزارش ایرنا، هیجدهمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه در شهر کوالالامپور مالزی با حضور 733 کودک از 24 کشور جهان در حالی برگزار شد که کودکان ایرانی عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات را کسب کردند.
تیم 35 نفره ایران شامل 9 نابغه از استان‌ البرز، 2 نابغه از استان‌ لرستان، 2 نابغه از استان‌ بوشهر، 2 نابغه از استان‌ تهران، 2نابغه از استان‌ زنجان، 4 نابغه از استان‌ مرکزی، یک نابغه از استان‌ کردستان، 10 نابغه از استان کرمانشاه، 2 نابغه از استان هرمزگان و یک نابغه از استان همدان هستند.
در این مسابقات جهانی که بزرگترین رویداد محاسبات ذهنی جهان محسوب می‌شود، نمایندگان تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران حضور داشتند.
چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد حضرت مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود.
از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.
کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان می دانند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.