رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت : انصاف و عدالت دو مولفه مهم و اثرگذار در فعالیت های رسانه ای و مطبوعاتی است و اهالی رسانه عموما واجد این دو خصیصه اخلاقی هستند. رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تعامل جدی با رسانه ها است.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا فیروزفر در دیدار با مدیر و جمعی از اعضای خانه مطبوعات استان زنجان، گفت: رسانه نزد افراد رسانه امانت است و متعلق به عموم جامعه بوده و جهت آگاهی دهی به جامعه است و نباید تحت لوای جریان های حزبی قدرت طلب قرار بگیرد. در دوران مسولیت ، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان منطبق بر قانون است نه ارزش ها و معیارهای جناحی و سیاسی.

وی تصریح کرد : معتقدم نباید ارتباط با رسانه‌ها بر مبنای محاسبات منفعت طلبانه صورت بگیرد، بلکه تعامل با رسانه بر اساس یک رویکرد فرهنگی برای توسعه و تعمیق ارزش های جامعه باشد.

وی با اشاره به اصول مسلم فعالیت در نظام جمهوری اسلامی گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصول و معیارهای ارزشی بنا نهاده شده است . این نظام با خون های شهدا رشد کرده و خط قرمز بنده در مدیریت حفظ ارزشهای نظام و انقلاب ؛ پایبندی به آرمانهای شهدا و ولایت » است.

دکتر فیروزفر با بیان اینکه نباید تصورات ذهنی افراد و فعالیت‌های جنبی مانع از حمایت از رسانه ها شود اضافه کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه از اقشار معتقد به توسعه و تعالی کشور هستند و ما به عنوان دانشگاه آزاد اسلامی بر این باور هستیم رسانه ها می توانند با نقد و بررسی کارشناسانه موضوعات در فرایند شکل گیری واقعی افکار عمومی موثر واقع شوند.

وی تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی و رسانه ها رویکرد و کارکرد فرهنگی دارند و از همین رو تعامل این دو ضروری به نظر می رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در پایان از تعامل نزدیک با رسانه ها سخن به میان آورد و گفت : رویکرد مدیریت جدید در استان زنجان تعامل نزدیک و جدی با رسانه ها و اصحاب رسانه است و انتظار داریم رسانه ها ما را در نیل به اهداف علمی ، پژوهشی و آموزشی و فرهنگی کمک کنند.

همچنین مدیرخانه مطبوعات استان زنجان در این دیدار و گفت و گو  گفت : خانه مطبوعات استان زنجان با تاریخچه کوتاه مدت خود توانسته است در حد وسع و توان به مسائل صنفی اهالی رسانه کمک نماید. امورات مربوط رسانه ها از لحاظ صنفی در حوزه صلاحیت خانه مطبوعات می باشد.

یوسف ناصری افزود: انتخاب و انتصاب شما به عنوان رئیس‌دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با توجه به پیشینه ارتباطاتتان با رسانه ها و توجه به افکار عمومی نوید بخش تعامل میان دانشگاه و رسانه است.

وی اضافه کرد : برخی مدیران استان زنجان نگرش مطلوبی به تعامل با رسانه و افکارعمومی ندارند و همین نگرش در طولانی مدت به خسران برای سیستم تبدیل میگردد.

وی ادامه داد : طی سالهای اخیر رابطه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با رسانه ها قطع شده است و امید وار هستیم این نقص ارتباط ترمیم شود.

ناصری اضافه کرد: رسانه‌های استان زنجان از ظرفیت و پتانسیل بالایی در شکل دهی به افکار عمومی برای کمک به دستگاه‌های اجرایی برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.