به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: چندین سالی است که دشمنان داخلی و خارجی برای کشور مشکلاتی ایجاده کرده اند که اگر راه امامت و ولایت را انتخاب می کردند دچار این مسائل نمی شدیم.
وی بر بینش سیاسی، زمان و موقعیت شناسی دشمن تاکید کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر همه مسلمانان برای حفظ دین، مذهب و ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی باید مسائل جهان اسلام را شناخته و نسبت به ترفندهای گوناگون دشمن آگاهی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمن هرگز از دشمنی و توطئه های خود دست بردار نخواهد بود که باید بصیرت و آگاهی در برابر این نقشه های شوم داشته باشیم.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: اقدام به موقع لازمه بصیرت است و شناخت دشمن، مقابله به موقع در برابر توطئه ها موجب ایستادگی در برابر آنها می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید مسائل 9 دی با توجه به مهم بودن آن تبیین و ریشه یابی شود، ادامه داد: دشمنان اسلام بعد از رحلت امام راحل در تلاش علیه ایران بودند که توطئه های آنها بارها خنثی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جنگ، ترور، محاصره اقتصادی و بایکوت سیاسی از برنامه های دشمنان است.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 توطئه دشمنان بر انتخابات بهانه بود چرا که هدف آنها زیر سوال بردن اصل نظام بود که تدبیر و بصیرت ولی فقیه آن را خنثی کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه صاحبان اصلی نظام خود مردم هستند حفظ آن بر همه ایرانیان واجب ترین واجبها به شمار می رود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دست پرورده دشمنان اسلام روز عاشورای 88 به مقدسات و دین توهین و قلبهای مردم را جریحه دار کردند که حضور ارزشمند ملت ولایتمدار در صحنه باطل السحری علیه فتنه ها بود.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هفتم دی 57 سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی توسط امام راحل است، تاکید کرد: در دین اسلام به آموزش، یادگیری و علم آموزی تاکید شده است که باید حتی درصدی از بیسوادی در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.
وی ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی و شماری از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران اظهار داشت: مراسم ارتحال این عالم ربانی بعدازظهر یکشنبه در امامزاده ابراهیم(ع) زنجان و تمجع عظیم ملت ولایتمدار نیز صبح همین روز برگزار می شود.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.