شهرام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حساس سازی همگانی برای ارتقای آمادگی مواجهه با مخاطرات و زمینه سازی تغییر نگرش عموم مردم این جمعیت برنامه های آموزشی فشرده و گسترده ای را درسطح استان باهمکاری مربیان در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس ماموریت های اصلی هلال‌احمر در برنامه ششم توسعه، آموزش همگانی مردم، توسعه اعتماد اجتماعی و شبکه امداد و نجات است که تلاش می‌شود برای ارتقای آموزش همگانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم در مواجهه با بلایا تلاش بیشتری انجام شود.
این مسئول ادامه داد: در بحران هایی مانند زلزله باید آموزش های لازم به عموم مردم ارائه شود و در این راه به سرمایه گذاری جدی مادی و معنوی نیاز داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: هلال احمر نقش محوری در تعریف ذاتی مسئولیت آموزشی دارد و در این راستا با کسب آمادگی های لازم می توان بحران را مدیریت کرد.
وی اضافه کرد: باید آموزش ها در برابر مخاطرات و حوادث مختلف جدی گرفته شود و با بهره گیری از آموزش ها آحاد جامعه را با مهارت ها آشنا کرد تا در مواقع سخت امداد رسانی بهنگام انجام شود.
میرزایی خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن آموزش ها مدیریت بحران به بخشی از فرهنگ عمومی و رفتاری تبدیل می شود در این راه آموزش و پرورش تاثیرگذارترین شریک در انجام ماموریت های هلال احمر است.
به گفته این مسئول، مجموعه جمعیت هلال احمر این استان با نیروهای داوطلب خود، سابقه بسیار خوبی در مدیریت سوانح کشور دارد و در زلزله بم، موثرترین استان پاسخگو به نیازهای آسیب‌دیدگان این حادثه بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 15 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 10 پایگاه امداد و نجات ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان فعالیت می کنند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.