خلیل آقاجانلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم در مواقعی که احتمال دست درازی به منابع طبیعی وجود دارد یا آتش سوزی در این مکان ها رخ داده باشد مورد را به سامانه 1504 اطلاع دهند.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در 9 ماهه امسال طبق قانون 12 نفر از متصرفان این زمین ها در زنجان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: برای حفظ منابع طبیعی و کمک به تامین معیشت روستاییان کشت گیاهان دارویی در زمین های ملی استان راهکار خوب و مطلوبی محسوب می شود.
آقاجانلو تاکید کرد: اجرای طرح‌های مربوط به صندوق توسعه ملی و توانمند کردن ساکنان روستا از دیگر اهداف کشت گیاهان دارویی محسوب می شود.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اهمیت دادن به پروژه‌های آبخیزداری سطح زنجان در افزایش راندمان آب مصرفی بخش کشاورزی موثر خواهد بود، لذا از ورود دام خارج از زمانی که تعیین شده و چرای دام بیش از ظرفیت مراتع جلوگیری خواهد شد.
آقاجانلو تاکید کرد: همچنین به منظور جلوگیری از هدر رفت و اتلاف منابع آبی منطقه، انجام عملیات بیولوژیک در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار و مدیریت اداره منابع طبیعی زنجان قرار دارد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.