حمیدرضا حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محاسبات نشان می دهد،حدود 22 کیلومتر 'با عرض 2 متر' از معابر بافت قدیم شهر زنجان تحت عنوان پارکینگ حاشیه ای خیابان برای پارک اتومبیل استفاده می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: موضوع تاسف بار این است که این فضا که میلیاردها تومان ارزش دارد، در اختیار همه شهروندان نیست بلکه این فضا در اغلب در خدمت صاحبان مغازه های واقع در بدنه خیابان اشغال شده است.
وی اضافه کرد: یعنی فضایی که متعلق به همه مردم باید باشد در عمل در اختیار عده ای خاص قرار گرفته است که در صورت آزاد سازی این فضا، برای حرکت خودروها اثرات مثبتی را به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: پیشنهاد می شود، برای آزاد سازی این فضا و اختصاص آن برای حمل و نقل عمومی در قالب خطوط ویژه تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شود، که اگر اینگونه شود بهینه ترین استفاده از فضای یاد شده حاصل شده است.
وی اظهار داشت: سال های سال است مدیریت شهری در کشور ما مرتکب این اشتباه شده و باقی ماندن این وضعیت غیر منطقی و غیر عقلانی بوده و نباید اشتباهات گذشته ادامه پیدا کند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: حذف پارکینگ حاشیه ای معابر مستلزم احداث پارکینگ های عمومی در نقاط مناسب است و محل های مناسب پارکینگ های عمومی نیز طبق اصول شهرسازی و ترافیک، حاشیه بافت مرکزی شهر مثل میدان ارتش، بلوار آزادی و مکان های مشابه است.
وی خاطر نشان کرد: ورود سرمایه گذار برای احداث پارکینگ در نقاط یاد شده اثر بخشی بهتری دارد چرا که با پیاده سازی الگوی جدید حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت برای ورود اتومبیل شخصی به داخل بافت مرکزی و حذف پارکینگ های حاشیه ای، پارکینگ های عمومی با بالاترین ظرفیت فعالیت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.