به گزارش ایرنا، ارائه سرویس هایی برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و معدنی از طریق هوایی با پروازهای مستقیم و مطمئن می تواند به سرعت و دقت فرایند حمل و نقل کالا اطمینان دهد.
از طرفی نیز صادرات این محصولات از طریق هوایی مانع فاسد شدن محصولات کشاورزی، جلوگیری از سوانح جاده ای و از بین رفتن کالاها را به همراه دارد.
صادرات کالاهای تولید شده در بخش صنایع، معادن و کشاورزی از حلقه های مفقوده در صادرات است که با فراهم شدن این ظرفیت در فرودگاه زنجان، تولید کنندگان عمده استان می توانند به این هم توجه جدی داشته باشند.

**صادرات کالا از طریق هوایی هزینه بالایی ندارد
مدیرفرودگاه منطقه زنجان افزود: با توجه به تنوع و تولید انواع محصولات کشاورزی، استخراج معادن و فلزات گران بها در استان، هم اکنون صادرات از این فرودگاه به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه فراهم شده است.
محمد قاسمی اظهارداشت: صادرات محصولات کشاورزی از طریق هوایی موجب می شود در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد.
وی ادامه داد: از طرفی نیز مشکل سوانح جاده ای که موجب از بین رفتن فلزات گران بها و صنعتی می شود در راه هوایی وجود ندارد.
مدیرفرودگاه منطقه زنجان، از پایین بودن هزینه صادارت کالا از طریق هوایی نسبت به جاده ای خبرداد و گفت: برای پرواز و ارسال کالا به دیگر کشورها هیچ مشکلی در باند پروازی نداریم.
قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان احداث ترمینال باری نیز در داخل فرودگاه زنجان وجود دارد که این مهم نیازمند سرمایه گذار است.

** آماده صادرات کالا از فرودگاه زنجان هستیم
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: چنانچه ظرفیت برای صادرات محصولات تولیدی این استان از فرودگاه فراهم باشد، این پتانسیل برای اتاق بازرگانی و صادرکنندگان حقیقی و حقوقی اطلاع رسانی می شود.
امیرعلی مسیبی یادآوری کرد: باید هزینه های صادرات کالا از طریق هوایی نسبت به ریلی و جاده ای نیز به صرفه باشد.
وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز برای بررسی شرایط و ظرفیت صادرات کالا از فرودگاه زنجان وارد عمل می شود.

** صادارت کالا از فرودگاه زنجان منطق اقتصادی دارد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: صادرات محصولات کشاورزی موضوعی است که منطق اقتصادی ایجاب می کند به جای استفاده از ظرفیت فرودگاه های تهران و آذربایجان شرقی از پتانسیل موجود در استان استفاده شود.
عبدالله جعفری خاطرنشان کرد: باید هزینه صادرات هوایی نسبت به جاده ای و ریلی نیز بررسی شود چرا که در حال حاضر هزینه از طریق هوایی بیشتر است.
وی تاکید کرد: می توانیم برخی از اقلام کشاورزی که ارزش بالایی در سرعت انتقال به بازار خارجی را دارد از طریق هوایی صادر کنیم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون این استان 50 صادر کننده محصولات کشاورزی دارد.
جعفری اظهارداشت: سالانه حدود 57 هزار تن انواع محصولات کشاورزی استان زنجان به 16 کشور دنیا صادر می شود.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.