به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا مردانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود: این واحد دانشگاهی در پیکره آموزش عالی سهم خوبی دارد و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری توانست در یک مقطع نیاز آموزش عالی را پاسخگو باشد.
سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در زمانی که که حتی دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناشی به کشورهای همسایه مهاجرت می کردند و به عبارتی امکان تحصیل فراهم نبود این بستر فراهم شد و سونامی پشت کنکوری ها را برطرف کرد.
این مسئول ادامه داد: هر چند نقدهایی به جهت گیری های آموزشی این واحد دانشگاهی وجود داشت که به دلیل احساس نیاز این مساله را به نوعی دچار تغییر و انحراف شد.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش توانست گام بسیار بزرگی را بردارد و البته قرار بود این واحد به عنوان نهادهای علمی انقلابی در دیگر دانشگاههای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بودند، در جهت نهادینه کردن فرهنگ و علم دینی قدم های اساسی را بردارد.
مشاور رئیس و مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این واحددانشگاهی به عنوان ظرفیت بی بدیل می تواند نیازهای دیگر جامعه را جامعه عمل بپوشاند و در جهت گیری های دوره جدید مساله محوری را مورد توجه قرار داده است.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود کاهش دانشجویان ظرفیت بسیار زیادی دارد که اولویت های خود را باید به سمت نیازهای اساسی کشور پیش ببرد.
مردانی افزود: دانشگاه آزاد به عنوان یک مرکز آموزش صرف نیست، بلکه یک موسسه علمی آموزشی و پزوهشی و می تواند در حوره فرهنگی و تربیتی هم بسیار تاثیر گذار باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به برخورداری واحد سما می تواند از مهد کودک تا دکترای تخصصی دوره های تربیتی قدم های اساسی را بردارد در حالی که دوره تحصیلات تکمیلی اشباع شده و در این میان دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در قالب دوره های عمومی و پودمانی، و مهارتی و کوتاه مدت با توجه به مزیت نسبی استانها و شهرستانها توسعه علمی فناوری را داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: در نتیجه این نگاه می تواند کارآمدی سیستم اداری ، اجرایی، تولید و حوزه خدمات کشور را مورد تحول قرار دهد.
مردانی افزود: از طرفی امروزه با توجه به مساله اشتغال و کارآفرینی و نیازهای این بخش اولویت این واحد دانشگاهی این است علاوه بر تربیت کادر و نیروی انسانی مورد نیاز کشور در حوزه تبدیل علم به ثروت،تجاری سازی علم در حوزه تولید و کارآفرینی در کنار سایر مجموعه ها تعریف کند..
وی بیان کرد: لذا تربیت نیروی انسانی کارآمد و افزایش کمی و کیفی دانش مستند شده، حل مساله و مسائل در سطح ملی و منطقه ای از یک طرف و تربیت تعالی تحکیم و اجتماعی و فضای عمومی به عنوان چهار رکن اصلی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شده است.
سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: دانشگاه وقتی می تواند این رسالت را انجام دهد که اول چالش ها و مشکلات خود را حل کند و در این میان اساتید خود ساخته دارای عزمی پولادین و دانشجویان فعال و کارکنان نقش آفرین به عنوان عناصری مهم هستند.

**دانشگاهها با قطب توسعه هوشمند تبدیل می شود
وی بیان کرد: هر واحد دانشگاهی باید به قطب توسعه هوشمند منطقه ای تبدیل شود که الگوی توسعه پیشرفت ایرانی و اسلامی در حقیقت محور اصلی توسعه دانشگاه تمدن ساز با تکیه بر این مهم انتظاری است که امروز رهبری از دانشگاه آزاد دارد و جهت گیری کلی این واحد نیز قرار گرفته است.
مردانی افزود: طرح پایش آزاد توجه به 40 شاخص اصلی کشور و تشکیل40 سرای نوآوری در کشور ایجاد می شود که در این راستا دانشجویان در مورد مسائل کشور در قالب پژوهش های ملی و منطقه ای و همچنین پایان نامه به عنوان مسایل اصلی مهم مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سه دهه گذشته سازمان آموزشی بوده و به علت نیاز کشور به سازمان علمی و پژهشی، یک سازمان کار آفرین و سازمان ثروت آفرین خواهد بود.
مشاور رئیس و مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: توجه به حفظ ارزشهای دینی و انقلاب به عنوان اصل مهم در اولویت دانشگاه آزا سلامی قرار دارد و انتظار می رود در این واحد دانشگاهی به این مهم توجه ویژه ای شود.
وی خاطر نشان کرد: مراکز اموزش عالی در هر کشوری به عنوان موتور محرکه و پیشرفت اصلی توسعه همه جانبه کشور محسوب می شود .
مردانی افزود: تربیت مدیران، متخصصان کارشناسان هر کشوری در دانشگاهها ومراکز آموزشی و پزوهشی رقم می خورد و این مراکز در مناسبات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و مسیر حرکت کشورها نقش تعیین کننده ای دارند.
سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: هم اکنون میانگین رشد علمی کشور از سوی پایگاههای استنادی جهان 11 برابر اعلام شده و این موضوع نشان می دهد که در برحی حوزه ها جزء چند کشور برتر دنیا قرا داریم.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از خدمات چهار ساله دکتر یدالله رجائی تقدیر شد و دکتر علیرضا فیروز فر به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی زنجان معرفی شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.