محمدهادی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 شکارچی خاطی به صورت غیرمجاز در روستای جداقیه شهرستان ابهر، اقدام به شکار خرگوش و کبک کرده بودند.
وی، اظهار کرد: از متخلف شکار پرنده که غیر بومی نیز بود، لاشه یک قطعه کبک، یک قبضه سلاح شکاری ته پر دولول ساچمه زنی و 2 تیر فشنگ ساچمه، کشف شد و این شکارچی مبلغ 2 میلیون ریال نیز به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش به حساب محیط زیست واریز کرد.
کاظمی افزود: از متخلف شکار پستانداران کوچک علفخوار نیز لاشه یک سر خرگوش، یک قبضه سلاح شکاری ته پر دولول ساچمه زنی، 14 تیر فشنگ ساچمه، به دست آمد.
وی تصریح کرد: این متخلف غیربومی به جرم ضرر و زیان به محیط زیست به پرداخت سه میلیون ریال جریمه محکوم شد و این مبلغ را به حساب محیط زیست واریز کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: قاضی پرونده از جنبه عمومی جرم نیز این شکارچیان را به پرداخت جریمه محکوم خواهد کرد.
کاظمی به شکارچیان خاطی توصیه کرد دست از شکار حیات وحش بردارند چراکه در صورت دستگیری مطابق با قانون و مقررات و بدون هیچ اغماضی با آنان رفتار خواهد شد.
وی افزود: پستانداران کوچک همچون خرگوش، طعمه گرگ ها هستند و اگر این درندگان با نبود طعمه مواجه شوند در این صورت به سکونتگاه های انسانی نزدیک شده و دام ها و انسان ها را با تهدید و خطر مواجه می کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.