به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: طبق قانون تا آنجایی که دولت به شورای برنامه ریزی و استاندار اجازه داده تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.
استاندار زنجان تصریح کرد: در اولویت این واگذاری ها هم مشکل فضای اداری و تحقیقاتی پارک علم و فناوری استان قرار خواهد گرفت و دراین باره تعیین تکلیف خواهیم کرد.
حقیقی گفت: اصل برگزاری این جلسه موازی کاری با شورای برنامه ریزی استان نیست، بلکه تسهیل امور برای طولانی نشدن موضوع و تسریع در تعیین تکلیف واگذاری ساختمان به پارک علم و فناوری استان است.
استاندار زنجان تاکید کرد: برای اشتغال زایی نیازمند برنامه ریزی درست و عملیاتی هستیم و تقویت این پارک به علت زودبازده بودن و کم هزینه بودن در اولویت قرار دارد.
وی به نقش جوانان در هدایت بخش های مختلف کشور اشاره و تاکید کرد: جوانان در توسعه کشور نقش اساسی دارند و فعالیت های آنها به ساختار هر کشور سامان می بخشد، لذا هرقدر برای جوانان هزینه شود، سرمایه گذاری به شمار می رود.
حقیقی خاطرنشان کرد: مسئولان بررسی کنند اگر محیطی در استان وجود داشت که هم در آن مکان جوانان ورزش کنند و در کنار آن نیز مجموعه ای برای فعالیت های علمی و فناورانه باشد، می توانیم با راه اندازی آن گام جدیدی در این حوزه برداریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: مکان هایی که امکان واگذاری دارند باید به پارک علم و فناوری و محیط هایی برای جوانان، اختصاص یابد.
شهرام طهماسبی تاکید کرد: از جمله اداره هایی که فضای اضافی زیادی دارد، سازمان جهاد کشاورزی است که در تمام استان دارای فضای اضافی است.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: باید حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت و مشکل کار را پیدا کنیم چراکه که هنوز بعد از گذشت سالها ارتباط درستی بین این دو شکل نگرفته است.
داود مرادخانی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها نحوه ورود به حوزه کسب و کار در رشته تخصصی دانشجویان و تجاری سازی علوم را آموزش نمی دهند.
وی تصریح کرد: باید بتوانیم ایده پردازی را به علاقه مندان آموزش دهیم تا در مراکز رشد و پارک علم و فناوری ایده های خلاقانه رشته تخصصی خودشان را عملیاتی کنند.
مرادخانی گفت: طی 9 ماه گذشته حدود 70 شرکت دانش بنیان را تحت پوشش پارک آورده ایم و برای سایر شرکت های حائز صلاحیت با مشکل جا مواجه هستیم.
به گزارش ایرنا، اسفند سال 96 پارک علم و فناوری استان زنجان افتتاح شد و امسال نیز حدود 700 میلیون تومان بودجه برای اجرای برنامه های خود داشت.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.