سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، سند بیش از 6هزار واحد مسکونی برای شهرهای زیر 25هزار خانوار صادر شده است.
وی گفت: از مجموع واحدهای ساخته شده روستایی جهت سکونت، تاکنون حدود 38 درصد سند صادر شده و صدور سند برای مابقی واحدها در دستور کار این بنیاد قرار دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از یکهزار و 700 سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار خانوار صادر شده است و پیش بینی می شود تا بیش از 2هزار و 500 سند تا انتهای سال صادر شود.
وی تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت روستایی نقش بسزایی در توسعه و تشویق اسکان در محیط روستا دارد، همچنین انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در روستاها را فراهم می کند.
صنعتی منفرد گفت: صدور سند مالکیت نوعی هویت بخشی به ملک بوده و باعث کاهش مشکلات بهبود کیفیت مسکن روستایی می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت: نقش روستا‌ها در توسعه همه جانبه کشور محوری است و باید مسئولان همواره در برنامه ریزی ها این موضوع را مد نظر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای توسعه روستایی فرآیندی هدفمند با مشارکت خود روستاییان است، که نتیجه آن توسعه در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
صنعتی منفرد افزود: برای ادامه روند توسعه مناطق روستایی نیازمند مشارکت و بهره مندی از توان‌ دهیاران و ساکنان منطقه هستیم.
به گزارش ایرنا، در سطح استان زنجان در مجموع بیش از 91 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.