مسعود علیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس ارزیابی های انجام شده شمار بیمه شدگان اجباری استان در سال 85، 83 هزار نفر و در سال 92، 99 هزار نفر بود که هم اکنون به 109 هزار و 826 نفر رسیده است.
وی اظهار داشت: کارفرمایان طبق ماده 39 قانون تامین اجتماعی نسبت به بیمه کارگران اقدام می کنند و مکلف هستند که تا پایان آخرین روز ماه بعد، فهرست و حق بیمه کارکنان را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کنند.
این مسئول ادامه داد: هر فرد پس از آغاز بیمه پردازی می تواند خدمات بیمه ای و درمانی خود را در چارچوب قوانین از سازمان تامین اجتماعی مطالبه کند.
وی بیان کرد: در صورتی که کارفرما در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران قصور کند، بیمه شده می تواند با اطلاع دادن به نزدیک ترین شعبه یا مرکز ارتباطات مردمی 1420 سازمان تامین اجتماعی تقاضای خود را در ارتباط با مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: حدود 13 هزار و 500 کارگاه فعال در این استان وجود دارد که ماهانه ابلاغیه هایی از سوی این اداره کل برای آنها ارسال می شد که در زمان حاضر با انجام فرآیندهای لازم این خدمات آنلاین و غیرحضوری انجام می شود.
وی بیان کرد: بر این اساس بازرسی از کارگاه های استان نیز به منظور بیمه شاغلان بصورت دوره ای انجام و گزارش های لازم در این بخش ارائه می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در صورت نیاز بازرسان کارگاه ها دفاتر و اسناد مربوط به این مراکز را مورد بازرسی قرار می دهند تا موارد یاد شده مورد تاییر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.