به گزارش ایرنا، محمود عباسی روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از تندیس مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در دبیرستان دخترانه روغنی ها خاطرنشان کرد: سال گذشته 75 هزار دانش آموز در برنامه های قرآنی شرکت کردند و نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن تابستان 98 موج بزرگ قرآنی را در استان ایجاد خواهد کرد.
وی یادآوری کرد: حوزه های علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای فرهنگی فعال در استان زنجان باید برای 14 رشته مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری کمیته هایی را تعریف کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همانطور که زنجان به نام پایتخت شور و شعور حسینی در سطح کشور و ملی شناخته شده است باید در عرصه قرآنی نیز پیشتاز باشد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم گفت: از 24 تا 30 آذر امسال حدود یک هزار و 500 محفل قرآنی در مناطق 14 گانه این دستگاه تعلیم و تربیت در استان برگزار شده است.
نعمت‌الله محمدی از افزایش 100 درصدی شرکت دانش آموزان در نهضت حفظ جزء سی ام قرآن کریم خبرداد و اظهارداشت: تعهد آموزش و پرورش استان زنجان برای شرکت دانش آموزان در این برنامه 10 هزار نفر بود که هم اکنون این تعداد به 22 هزار دانش آموز رسیده است.
وی، قرآن را احسن الکتاب دانست و افزود: آیات نورانی این کتاب آسمانی انسان را به رستگاری هدایت می کند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: توصیه موکد پیامبران الهی و ائمه اطهار برخواندن قرآن است و این کتاب نباید مهجور باشد.
محمدی تاکید کرد: ثمره خون شهیدان اسلام نورانی شدن محفل های قرآنی و پیاده شدن احکام آن در سرزمین مسلمانان است.
وی با بیان اینکه ما سربازان قرآن هستیم ادامه داد: تا زمانی که با این کتاب هستیم آیات و کلمات نورانی آن یار و یاور ماست.
به گزارش ایرنا، 194 هزار و 186 دانش آموز دختر و پسر در 2 هزار و 440 مدرسه در سه مقطع تحصیلی استان زنجان مشغول تحصیل هستند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.