به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح جشنواره یلدای ماندگار افزود: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن رسوم و سنت های قدیمی مردم این استان و انتقال آن به نسل کنونی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: شهرداری زنجان با همکاری شورای شهر و امور فرهنگی و اجتماعی به منظور ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان زنجان جشنواره یلدای ماندگار را برگزار کرده است.
معصومی ادامه داد: زنجان به عنوان شادترین شهر کشور محسوب می شود و بر این اساس شهرداری با اجراهای برنامه های متعددی فرهنگی درصدد حفظ این جایگاه و ارتقای روز افزون آن است.
به گزارش ایرنا، یافته‌های پژوهش 'شادکامی مردم ایران و عوامل موثر بر آن' از میان 30 استان مورد بررسی، استان زنجان را با 69/3 میانگین امتیاز شادکامی، شادترین استان کشور معرفی کرده است و از یزد با 12/3 میانگین امتیاز شادکامی به عنوان پایین‌ترین سطح شادکامی نام برده است. همچنین استان‌های گلستان، بوشهر، هرمزگان و کردستان از میزان شادکامی بالاتری از خط میانگین برخوردار بوده‌اند.
وی بیان کرد: یکی از شاخصه ها و نمادهای اصلی در پیشرفت جوامع فرهنگ آن است و در این راستا کشورمان به لحاظ تاریخی، قدمت بالایی دارد که قومیت ها، گویش ها و رسوم مختلف، جزئی از این فرهنگ محسوب می شود.
معصومی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری نیز با همراهی اعضای شورای شهر و شهرداری در زمینه های مختلف از جمله اجرای برنامه های شاد به شهروندان خدمت ارائه می کنند.
شهردار زنجان همچنین ادامه داد: هم اکنون پل گلشهر کاظمیه شهر زنجان پیشرفت بسیار خوبی دارد و طبق برنامه ریزی انجام شده دومین پل و تقاطع غیر همسطح شهر زنجان ابتدای سال آینده در یکی از مناطق زنجان احداث می شود.
وی، ادامه روند بازگشایی پادگان و دومین پارک بانوان در غرب شهر زنجان را از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرای شهرداری اعلام کرد.
به گفته معصومی، شهرداری علاوه بر کارهای عمرانی، زیبا سازی فضای شهری و برنامه های فرهنگی را با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا می کند.
به گزارش ایرنا، دومین جشنواره یلدای ماندگار از 25 تا 30 آذر جاری در محل کارخانه کبریت سابق شهر زنجان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از ساعات 16 تا 22 از بخش های مختلف آن بازدید کنند.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.