به گزارش ایرنا، علی خدایی روز دوشنبه در مراسم هفته حمل و نقل ریلی افزود: این طرح شامل چهار قطعه است که یکی از قطعه ها در استان قزوین و قطعه های 2 ، سه و چهار در استان زنجان قرار دارد.
به گفته وی، طول خط ریلی 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین 171 کیلومتر در چهار قطعه در دست انجام است که در کمترین زمان ممکن بقیه طرح به پایان می رسد.
سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور اظهار داشت: بهره برداری از این طرح موجب افزایش ظرفیت، سرعت قطار، ذخیره مناسب سوخت و کاهش در تاخیر قطارها خواهد شد.
خدایی از رشد 304 درصد در تناژ حمل بار ریلی زنجان خبرداد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون در تن کیلومتر بار حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد و در در تناژ تخلیه بار نیز 183 درصد رشد داریم.
وی خاطرنشان کرد: بارهای خالص حمل شده از راه آهن منطقه شمالغرب کشور خاک روی، کاشی، کود، ریل، خاک مس، کوبلاژ، بارهای کانتینری و مواد شوینده است.
سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز در بخش جابجایی مسافر ریلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.1 درصد رشد داشتیم.
به گزارش ایرنا، طرح 2 خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان است.
حوزه استحفاظی راه آهن منطقه شمالغرب کشور از ورودی ایستگاه کهن دژ در استان قزوین شروع در خروجی میانه آذربایجان شرقی به پایان می رسد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، را پوشش می دهد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل شش استان در ارتباط است.
در پایان آیین هفته حمل و نقل ریلی از نیروهای فعال در بخش های مختلف راه آهن این منطقه از کشور قدردانی شد.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.