رضا عسگری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس از مجموع 35 روستای مسدود شده، 32 روستا به بخش مرکزی و سه روستای دیگر به بخش زنجانرود اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: بارش برف که از صبح امروز/ دوشنبه/ در مناطق استان آغاز شده همچنان ادامه دارد که در برخی مسیرها و گردنه ها از شدت بیشتری برخوردار است.
این مسئول ادامه داد: با وجود بارش برف و باران تردد در مسیرهای اصلی استان جریان دارد و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون همه دستگاههای عضو مدیریت بحران استان به ویژه نیروهای امدادی هلال احمر و راهدارخانه برای امداد رسانی در راه ماندگان و برف روبی مسیرهای مسدود شده در آماده باش کامل هستند.
فرماندار زنجان ادامه داد: با توجه به وضعیت نامساعد جوی به تمامی بخشداران و دهیاران علام شده برای امداد رسانی به در راه ماندگان از همه امکانات مورد نیاز خود استفاده کنند.
وی اظهار داشت: بر این اساس تمهیداتی لازم از قبیل اسکان در راه ماندگان در راهدارخانه ها با تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز پیش بینی شده و علاوه بر آن نیز طبق برنامه ریزی ها و مواقع اضطراری 2 مرکز مهم شهر زنجان حسینه اعظم و امامزاده سید ابراهیم(ع)برای این موضوع تعیین شده است.
عسگری با اشاره به کاهش دما و تداوم بارندگی ها طی روزهای پایانی هفته از هم استانی ها در خواست کرد از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و قبل آن به این کار مهم اقدام کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان در صورت سفر اجباری در مسیرهای مواصلاتی استان قبل از حرکت وسلیه نقلیه خود را به لحاظ ایمنی بازبینی کرده و لوازم گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
این مسئول خاطر نشان کرد: دستگاههای امداد رسان استان با تمامی امکانات و تجهیزات لازم در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند و شهروندان در صورت بروز مشکل می توانند به سامانه های مختلف امدادی از قبیل 112 جمعیت هلال احمر استان اطلاع دهند.
فرماندار زنجان یاد آور شد: تردد در محور تهم به چورزق و زنجان به طارم با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.