به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: کارکنان شهرداری زنجان به ویژه نیروهای خدماتی با تمام توان در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند و نباید اقدمات آنها با مشاهده نقاط ضعف برخی طرح ها نادیده گرفته شود.
وی اظهار داشت: حقوق کارگران و نیروی انسانی شهرداری زنجان چند ماهی با تاخیر پرداخت می شد که با سیاستگزاری شورای اسلامی شهر این پرداخت ها به روز شده است.
معصومی افزود: مشکلاتی در پرداخت حقوق نگهبانان این دستگاه وجود داشت که با ساز و کارهای انجام گرفته، قبل از شب یلدا مبالغی بصورت علی الحساب به حساب آنها واریز خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: شهرداری تملکات زیادی را در سطح شهر انجام داده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده این تملکات به زودی متمرکز خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به موضوع باز آفرینی شهری افزود: الگوی فعلی بازآفرینی شهری بیشتر به ساخت مسکن و تولید مسکن معطوف است درصورتی که ماهیت بازآفرینی به بحث نوسازی، احیا و تجدید حیات شهری اشاره دارد.
اسماعیل دویران افزود: بحث واگذاری تراکم، یارانه‌های تشویقی، تسهیلات و وام‌های اعطایی و صدور پروانه ساختمانی بیش از بازآفرینی شهری مربوط به تولید مسکن است.
وی بیان کرد: خلاء قانونی در زمینه بازآفرینی شهری وجود ندارد به طوریکه در دهه 80 ستاد توانمندسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شکل گرفت که در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فعالیت دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: علاوه برسطح کشوری تعدادی دستگاه های متول حوزه بازآفرینی شهری هستند اما متاسفانه این ستاد آنطور که باید و شاید فعال نیست.
وی بیان کرد: برگزار نشدن جلسات مربوط به این طرح موجب شده تا استان های دیگر اعتبارات بسیار خوبی را در قالب همین طرح، از سوی وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند درحالیکه زنجان اعتبار خوبی در این بخش دریافت نکرده است.

*** رویه اشتباه در مدیریت شهری به موضوع عادی تبدیل شده است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در کشور ما برخی از رویه های اشتباه در مدیریت شهری و شهرسازی به قدری متدوال و پذیرفته شده که به موضوع عادی تبدل شده است، به همین دلیل کمتر کسی به فکر تغییر و اصلاح آن ها بر آمده که یکی از این اشتباهات نحوه استفاده از معابر بافت مرکزی شهرهاست.
حمید رضا حمیدی افزود: بافت مرکزی شهر از جهات گوناگون با بافت جدید شهر تفاوت دارد و بر همین مبنا ارزش عناصر شهری این 2 نوع بافت نیز با هم متفاوت هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: معابر شهری به عنوان یکی از مهمترین عناصر شهری، در بافت جدید و قدیم شهر دارای ارزش و اهمیت خاصی است و شاید بتوان گفت معابر در بافت مرکزی شهر 100 برابر با ارزش تر از معابر بافت جدید است.
وی بیان کرد: هزینه های تملک و تعریض معابر در بافت مرکزی شهر بالاست و گاهی مدیریت شهری در بافت مرکزی شهر تنها برای افزایش چند متر عرض یک معبر چندین میلیارد ریال هزینه می کند.
حمیدی افزود: این موضوع بیانگر آن است که هر سانتی مترمربع از معابر بافت مرکزی شهر از دارای هایی با ارزش شهروندان محسوب می شود که لازم است درست و به جا از آن بهره برداری شود.

** شهروندان از نبود نظارت گله مند هستند
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: قانونگذار برای شورای شهر کمیسیون های مختلفی را با هدف انجام کار کارشناسی، کاهش هزینه ها و اتخاذ تصمیم های درست پیش بینی کرده است.
احمد نصیری افزود: یکی از کمیسیون های فعال، نظارت و پیگیری است که اجازه داده شده به تمام امور شهرداری نظارت داشته باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: 2 مقوله مهم فرهنگ و نظارت امری درجامعه است در حالی که شهروندان زنجانی از نبود نظارت رنج می برند و این مهم کم کم به فراموشی سپرده شده است.
وی بیان کرد: نبود نظارت های کافی موجب شده اجرائیات شهرداری به وظایف محوله خود عمل نکرده و از تخلفات ساختمانی به راحتی عبور کنند.
این عضو شورای شهر زنجان با انتقاد از عدم اجرای طرح سبزه میدان گفت: مسئولان شهرداری وعده اجرای این طرح را دادند، اما قوانین دست و پاگیر و برخی افراد در اجرای این طرح ها مانع تراشی می کنند.
6085/9646
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.