پروین علیجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ماه گذشته 2 هزار و 551 نفر به مراکز اهدای خون زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 888 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده 232 نفر پلاکت و پلاسما اهدا کردند که 9 درصد از مراجعه کنندگان را تشکیل می دهد.
علیجانی افزود: طی آبان سال گذشته نیز از 131 نفر از بانوان زنجانی خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: در صورتی که اهدا کنندگان خون در طی سال 2 بار برای اهدا مراجعه کنند، نقش مهمی در افزایش شاخص اهدای مستمر خون داشته و علاوه بر آن در تحقق هدف گذاری ها بسیار تاثیر گذار خواهند بود.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان ادامه داد: خون و فرآورده های خونی نیاز دائمی و همیشگی است و همکاری و مشارکت مردم در انجام این کار خیرخواهانه نیاز بیماران به این ماده حیاتی را تامین می کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 18:45 و پنجشنبه ها نیز هشت تا 17:45 فعال است و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 11 به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 32 هزار و 957 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به سال ماقبل آن 8.5 درصد افزایش دارد.
سالانه 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.