دکتر اصغر جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مراکز درمانی و بیمارستان های استان نیز برای پذیرش بیماران و مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی و زمستانی هماهنگی شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیم و جغرافیایی و وجود مناطق کوهستانی، بسته شدن برخی مسیرهای ارتباطی در فصل سرد سال، پراکندگی روستاهای اطراف از مراکز شهری، راه اندازی اورژانس هوایی از نیازهای اساسی زنجان محسوب می شود که از دی سال 95 در استان محقق شده است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس اورژانس هوایی استان نیز آماده انجام ماموریت در مناطق صعب العبور و روستاهای محصور در برف و نجات بیماران و مصدومان اورژانسی است.
وی بیان کرد: همه آمبولانس های اورژانس استان به ویژه آمبولانس های کمک دار به تجهیزات فنی زمستانی شامل، زنجیر چرخ ،ضدیخ ،وسایل گرمایشی مجهز شده اند و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاههای کوهستانی است.
جعفری خاطر نشان کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با 55 پایگاه اورژانس شامل 17 پایگاه شهری، 37 پایگاه جاده ای و یک اورژانس هوایی و تعداد پرسنل یاد شده آماده خدمت رسانی است.
به گزارش ایرنا،طرح امداد زمستانی اورژانس 115 استان زنجان نیزهمزمان با اورژانس کشور از 22 آذر امسال آغاز شد و تا 22 اسفند ماه سالجاری ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، اورژانس زنجان سال گذشته بیش از 38 هزار ماموریت شامل 27 هزار 651 ماموریت شهری، 9 هزار 153 ماموریت جاده ای و 2 هزار و 182ماموریت بین مراکز درمانی را انجام دهد که این اقدامات نشان از آمادگی و تلاش شبانه روزی اورژانس در خط سلامت قرار دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.