خلیل آقاجانلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه سال گذشته نیز بیش از 80 دستگاه ماشین آلات سنگین متعرضان به منابع طبیعی توقیف شده بود، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی گزارش خود را به شماره 1504 اطلاع دهند.
این مسئول اظهار داشت: سال قبل تعداد عملیات های این اداره در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 456 مورد ثبت شد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون و طبق قانون 12 نفر از متصرفان این زمین ها در زنجان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
آقاجانلو افزود: در عملیات های یگان حفاظت از تصرف یک هزار و 257 هکتار از زمین های ملی ممانعت شد و طی این مدت از تصرف زمین های ملی در قالب 621عملیات جلوگیری به عمل آمد، همچنین بیش از 92 هکتار از زمین های ملی زنجان طی همین مدت رفع تصرف شده است.
وی تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی و جهت کمک به تامین معیشت روستائیان کشت گیاهان دارویی در زمین های ملی استان راهکار خوبی به شمار می رود.
مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مرتبط با صندوق توسعه ملی و توانمند سازی ساکنان روستا از دیگر اهداف کشت گیاهان دارویی محسوب می شود.
آقاجانلو گفت: توجه کردن به پروژه‌های آبخیزداری استان در بالابردن راندمان مصرف آب کشاورزی موثر خواهد بود، از این رو از ورود دام خارج از زمان معین یا چرای دام بیش از ظرفیت مراتع جلوگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار و مدیریت اداره منابع طبیعی زنجان قرار دارد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.