فاطمه کرباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری جشنواره ملی شکوه شکیبایی اشاعه و ترویج فرهنگ منورحسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب(س) وکمک به انتشار گسترده‌تر این آثار، ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد های برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت زینب(س) است.
وی ادامه داد: ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب(س) و همچنین ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن، نگاه زیبا شناختی حضرت زینب(س) و بصیرت، شجاعت و ظلم ستیزی و مدیریت جهادی و مسئولیت پذیری آن حضرت، به عنوان محورهای پنجمین جشنواره ملی 'شکوه شکیبایی' اعلام شده است.
کرباسی اظهار داشت: این جشنواره در بخش های سرود گروهی و انفرادی ' آوا، مدیحه و ابتهال' اجرا می شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی، ترکی و عربی است.
وی با بیان اینکه نوآوری در محتوا و انتخاب قالب سرود، آراستگی و لباس متحدالشکل و مناسب حین اجرای اثر، دارای امتیاز است، افزود: امتیاز ویژه هیأت داوران برای آثاری که بر اساس موسیقی بومی و محلی اجرا می شوند در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حضور خانم ها فقط در بخش سرود گروهی امکان پذیر است، گفت: آثار باید به صورت تصویری ضبط شده و بدون هیچ گونه ویرایش صوتی و تصویری و به صورت خام و در حداکثر١٠ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.
وی با بیان اینکه تعداد اعضای گروه های سرود حداقل ٥ و حداکثر ١٢ نفر است، ادامه داد: در صورت راهیابی اثر به مرحله نهایی، افراد حاضر در فیلم ارسالی، مجاز به اجرای گروهی در مرحله پایانی هستند.
کرباسی گفت: جوایز جشنواره بخش گروهی شامل گروه اول، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٤٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ گروه دوم، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٣٠ میلیون ریال وجه نقدی و گروه سوم، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٢٠ میلیون ریال وجه نقدی است.
وی افزود: جوایز بخش انفرادی نیز به ترتیب نفر اول، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ نفر دوم ، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٨ میلیون ریال وجه نقدی و نفرسوم ، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٥ میلیون ریال وجه نقدی تعیین شده است.
کرباسی اظهار داشت: در بخش ویژه برای آهنگساز برگزیده لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ تنظیم آوای برگزیده، لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ رهبر گروه برگزیده لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ شعر برتر شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی در نظر گرفته شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نتایج بررسی و بازبینی آثار ارسال شده ٣٠ بهمن امسال اعلام می شود، گفت: زمان برگزاری مرحله نهایی به صورت اجرای حضوری ١٥ اسفند و زمان اختتامیه و اهدای جوایز نیز ١٦ اسفند ماه سا جاری مصادف با شب ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خواهد بود.
وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند برای دریافت فراخوان و فرم های شرکت در جشنواره به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به آدرس: http://zanjan.farhang.gov.ir و یا به نشانی پستی میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی 'شکوه شکیبایی' مراجعه کنند و یا با شماره ٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا سال گذشته که چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی میزبان آثار در رشته های شعر، داستان، مقاله و دلنوشته بود، 719 اثر از 29 استان کشور به این جشنواره ارسال شد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.