سجاد خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود قراردادهای استخدامی متنوع و نیز محدودیت های موجود در انتصاب مدیران با احکام استخدامی کارگری از 2 منظر تهدیدی اساسی در مدیریت و مانع اصلاح ساختار مدیریتی این دستگاه شده است.
وی بیان کرد: این محدودیت ها امکان انتخاب و انتصاب بر اساس شایستگی و جوانگرایی را محدود کرده و از طرفی مدیر شهری باید با داشته هایش بسازد که به نوعی موجب چرخش این پست بین افراد معدودی شده است که هم امکان رشد و پویایی را سلب می کند و هم موجب رانت و تشکیل گروه های غیر رسمی می شود.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: بنابراین برگزاری آزمون استخدامی با توجه به ابلاغ 100 درصدی چارت شهرداری ها و نیز مهیا بودن مقدمات، زنجان به عنوان یکی از استان های پیشرو می تواند انقلابی را در این حوزه ایجاد کند.
وی اضافه کرد: وصول بخش عمده عوارض بصورت ملی و عدم توزیع به موقع و عادلانه آن، ضعف در برخورد قانونی و ملاحظات اجتماعی، منطقه ای و نیز عدم تناسب و نبود شفافیت در شاخص های توزیع منابع درآمدی حاصل از تجمیع عوارض و ارزش افزوده اختصاص یافته از سوی امور مالیاتی از دیگر مشکلات اجرایی شهرداری هاست.
به گفته خدایی، ضعف در ساختار اداری، مالی و اجرایی شهرداری ها بواسطه نبود خدمات شهر الکترونیک(مجازی) به مردم در جهت کاهش هزینه ها از جمله مشکلات در حوزه اجرایی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان 420 هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.