حامد تقی بیگلو، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان مهاجر، سد گلابر در منطقه ایجرود را به عنوان مقصد به منظور زمستان گذاری، انتخاب کرده اند و محیط زیست، شکار آنها را غیرمجاز اعلام کرده است.
وی اظهار کرد: این شکارچی متخلف که شبانه و به همراه سه نفر دیگر برای شکار پرندگان کنار آبزی به این سد آمده بود به محض مشاهده محیط بانان شهرستان ایجرود و خدابنده، با بجا گذاشتن خودرو حاوی ادوات شکار و با استفاده از تاریکی شب، از محل متواری شدند.
تقی بیگلو ادامه داد: ماموران یگان حفاظت با گشت زنی در محیط اطراف موفق به کشف چهار قطعه لاشه اردک سرسبز مهاجر شدند.
وی تصریح کرد: محیط بانان در بازرسی از این خودروی شاسی بلند، یک قبضه اسلحه شکاری دولول ساچمه زنی مجاز، 2 رشته قطار فشنگ،60 تیر فشنگ ساچمه، 6 تیر فشنگ چارپاره، یک قبضه چاقوی شکاری، یک دستگاه دوربین شکاری چشمی، 2 دستگاه چراغ قوه و چهار دست لباس سرهم جهت ورود به داخل آب، کشف کردند.
تقی بیلگو تصریح کرد: با هماهنگی قضایی، خودرو به پارکینگ پلیس شهرستان خدابنده انتقال یافت و صاحب خودرو نیز خود را به یگان حفاظت محیط زیست، معرفی کرد.
وی با بیان اینکه شکار هر قطعه پرنده آبزی قریب یک تا 2 میلیون ریال جریمه دارد، اظهار کرد: افزود: این فرد به شکار این اردک های سبز معترف شد و سه همراه وی نیز شناسایی شده اند که برای ارایه توضیحات باید خود را معرفی کنند.
به گزارش ایرنا، هرسال در فصل زمستان، سد گلابر، پذیرای انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی می شود که متاسفانه برخی شکارچیان برای شکار گونه های خاص این پرندگان ازجمله اردک، مرغابی و غاز، راهی این سد می شوند.
اواخر دیماه سال 96، تعداد 6 هزار و 742 قطعه انواع پرنده مهاجر در سطح استان زنجان سرشماری شد که انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سرحنایی)، باکلان، خوتکا، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی، مشاهده شدند و چنگر، اردک سرسبز، خوتکا و باکلان، به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.