به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فعالیت نظام های صنفی و خبرگان کشاورزی استان زنجان افزود: در شهرستان خرمدره می تواینم باراندازی برای فروش محصل انگور و کشمش داشته باشیم تا تا ابهر را نیز پوشش دهد.
به گفته وی، تشکل های کشاورزی از بحث های محوری و مهم در جهادکشاورزی است که علیرغم فراز و فرودها نتوانسته کارکردهای خود را عملیاتی کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تشکل های بخش کشاورزی و اقتصادی دارای کارکردهای بیرونی و درونی است، گفت: تشکل هایی که شکل می گیرد باید بتوانند از حقوق خود دفاع کنند و در دنیا مهترین تشکل در بخش کشاورزی است که مشکلی برای آنها بودجود آید سریع خواسته های خود را بیان و مساله و حل می شود.
جعفری یکی از کارکرد بیرونی تشکل را تصمیم گیری و تصمیم سازی تاثیرگذار دانست و افزود: که در صورت ناراضی بودن در بخشی باید بتوانند این مهم را به گوش مسئولان برسانند و درصدد حل آن شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید مقداری تحمل خود را بالا ببریم، اظهار داشت: این مهم بخش کارکرد درونی تشکل ها موجب انسجام و جمع کردن سرمایه های خرد، ظرفیت و توانایی افراد می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تجمیع توان مالی در کشاورران بسیار تاثیرگدار است و موانعی وجود دارد که با تکرار و ممارست قابل حل بوده اما شکل آن در دنیا متفاوت می باشد چون هرجایی که تولید باشد، همراه با مشکلات است و هدف تشکل کم کردن این مسائل است.
جعفری افزود: باید بتوانیم توان فنی کشاورز را بالا ببریم و خبرگان این بخش بازوان اجرایی جهاد کشاورزی هستند.
وی خاطرنشان کرد: سه سالی است که تفاهم نامه ایجاد زنجیره زیتون در شهرستان طارم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جهادکشاورزی استان زنجان منعقد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: طارم همه حلقه های تولید تا فرآوری زیتون را دارد و بهترین منطقه برای تولید به شمار می رود و بحث عمده اتصال این حلقه های و در کنار ماندن آنهاست تا گسسته نشوند.
جعفری تاکید کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده موضوع استمهال تسهیلات کشاورزی نیز تا پایان سال رفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای نظام صنفی کشاورزان استان زنجان مشملات و موانع خود را در این جلسه مطرح کردند.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.