دکتر سیامک اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه انداری این پویش هرسال بر تعداد دانشجویان شرکت کننده در این طرح افزوده می شود و تفاوتی بین دانشجویان رشته های مختلف نیست.
وی اظهار داشت: این امر در استان زنجان از طرف انتقال خون و یا از طرف هیات رئیسه دانشگاه ها ساماندهی نشده، بلکه دانشجویان خود شروع کننده و ادامه دهنده این پویش هستند.
این مسئول ادامه داد: این حرکت دانشجویان از یک طرف زنده بودن و پویایی جریان های دانشجویی را نشان می دهد و از طرف دیگر تاکیدی است بر رویکرد اجتماعی آنها و اینکه دانشجویان دغدغه دردها و رنج های مردم را دارند و پیشرفت کشور و توسعه اجتماعی مسئله اصلی آنان است.
وی بیان کرد: پیام نمادین این اقدام انسان دوستانه آن است که به رغم تحولات گسترده و عمیق تاریخی، نسل جدید دانشجویان رابطه خود را با نسل های پیشین حفظ کرده است.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: هیچ کدام از مسئولین اجرایی دانشگاه ها حتی در عکس های گرفته شده حضور نداشتند تا اصالت و ماهیت دانشجویی این پویش ماندگار حفظ شود.
وی یادآوری کرد: پیش از این نیز طی آبان امسال 11 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه این استان پیش از رسیدن به سن قانونی (با اجازه والدینشان) در بازه زمانی مختلف خون اهدا کردند که این اقدام آنها بسیار ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر مشکلی در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان های استان وجود ندارد و این کار طبق برنامه ریزی مدون انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه 60 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود.
طبق برنامه، پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 18:45 و پنجشنبه ها نیز 8 تا 17:45 و در ابهر روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 11 فعال است.
به گزارش ایرنا، 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.