دکتر علیرضا زراعتچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طب اورژانس در 2 بیمارستان ولی عصر (عج) و مرکز آموزشی درمانی تخصصی فوق تخصصی زنجان از اساتید دانشگاهی هستند که دستیار تخصصی را تربیت می کنند.
وی در ارتباط با نبود پزشک و یا متخصص طب اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) شهر زنجان اظهار داشت: هم اکنون طب اورژانس در بیمارستان یاد شده که دستیار تخصصی تربیت می کنند، بصورت 24 ساعته خدمات مورد نیاز بیماران را ارائه می کنند.
زراعتچی خاطرنشان کرد: بنابر این متخصص طب اورژانس سایر رشته های تخصصی به همراه دستیاران خود بر بالین بیماران حضور یافته و خدمات تخصصی در رشته های خاص ارائه می کنند .
این مسئول ادامه داد: بر این اساس در شهرستان ها نیز با توجه به وجود رشته های تخصصی به شکل متخصص مقیم و یا ماندگار پس از بررسی وضعیت بیمار خدمات تخصصی را ارائه می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: با توجه به حساست نوع خدمات در اورژانس این بیمارستان، کادر پرستاری مجربی با پنج سال سابقه کاری نیز بکار گیری شده و این مهم در راستای ارائه خدمات مطلوب تر انجام گرفته است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان هم تا حد امکان تلاش داشته این موضوع مهم در اورژانس های بیمارستاتی لحاظ و رعایت شود.
زراعتچی افزود: بیمارانی که به بخش اورژانس مراجعه می کنند بر اساس دیدگاههای علمی و روز دنیا در رشته طب اورژانس به چندین دسته تقسیم می شوند که تعدادی از آنها بر اساس حدت بیماری و تعداد خدمات ارائه شده در اولویت رسیدگی قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: بنابراین سیاست کلی وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه علوم پزشکی و به طبع آن دانشگاه علوم پزشکی زنجان در عین رسیدگی به تمامی بیماران مراجعه کننده به اورژانس بر این مبنا قرار می گیرد که بیماران و همراهان آنها در کنار همکاری لازم با پزشکان و کادر پزشکی اجازه رسیدگی به بیماران را به بهترین نحو ممکن در زمان مناسب به این گروهها ارائه کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد:دانشگاه علوم پزشکی زنجان علاوه بر پزشکان متخصص، برای رفاه حال مردم در تمامی 24 ساعت شبانه روز پزشکان عمومی را نیز در درمانگاههای اورژانس بیمارستان ها مستقر کرده که این گروه نیز مشغول ارائه خدمات هستند.
وی یادآوری کرد:سطح بندی رسیدگی به بیماران بر اساس علم ترپاژ، در ورودی تمامی بیمارستانها و توسط پرستاران بسیار باسابقه ارائه می شود.
به گفته زراعتچی، بیماران و مراجعه کنندگان در صورت وجود هر گونه شکایت از نحوه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ها، مراکز رسیدگی به شکایات و دفاتر پرستاری و نیز در سطح معاونت درمان ، مدیریت نظارت پاسخگوی همشهریان هستند.
وی اضافه کرد: بر آورردها نشان می دهد بیشترین پیک مراجعه به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و آیت الله موسوی شهر زنجان در 6ماهه اول امسال و بالاترین مراجعه نیز در 6 ماهه دوم به دلیل وجود بیماری های داخلی مربوط به بیمارستان ولی عصر(عج) شهر زنجان است.
زراعتچی خاطر نشان کرد: در همه اورژانس های بیمارستانی دنیا رشته های تخصصی طب اورژانس خدمات رسانی می کنند و در این استان با تلاش و اقدامات انجام گرفته و تعاملات انجام گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعضای هیات علمی در این بخش، دستیاران تخصصی و دیگر متخصصان جذب شده اند.
به گفته این مسئول، مجموع تخت های بیمارستانی استان اعم از (تامین اجتماعی، دانشگاهی، بخش خصوصی و ارتش) یکهزار و 700 تخت است که از این تعداد یکهزار و 400 تخت به مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اختصاص دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.